استریم آنلاین، اکنون ۷۵ درصد از درآمد صنعت موسیقی را شکل می‌دهد

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی آمریکا، اکنون ۷۵ درصد از درآمد کلی صنعت موسیقی از طریق استریم آنلاین حاصل می‌شود.
تبلیغات

امروز انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده‌ی آمریکا (RIAA) گزارشی را در ارتباط وضعیت صنعت موسیقی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. اگرچه اطلاعات موجود در این گزارش چندان مایه‌ی تعجب نیست؛ اما آمار ارائه‌شده شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. براساس گزارش RIAA، درآمد حاصل از استریم موسیقی، از مجموع درآمد حاصل از فروش CD، دانلودهای دیجیتال و قراردادهای مربوط به حق پخش نیز بیشتر است.

در مطلب پیش رو، استریم موسیقی، مواردی همچون اشتراک پولی سرویس‌هایی نظیر اسپاتیفای و تایدل را دربرمی‌گیرد؛ اما پخش رادیویی و استریم ویدیویی در سرویس‌هایی همچون VEVO نیز در کلاس استریم موسیقی طبقه‌بندی می‌شود. استریم آنلاین موسیقی مجموعه‌ای گسترده از سرویس‌های مختلف محسوب می‌شود که تاکنون در سال ۲۰۱۸ درآمدی بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار را حاصل کرده است که ۷۵ درصد از درآمد کلی صنعت ضبط موسیقی را شکل می‌دهد.

درآمد حاصل از استریم موسیقی

در حال حاضر، ماهانه حدود یک میلیون کاربر جدید به سرویس‌های استریم موسیقی گرایش پیدا می‌کنند، اگرچه این عدد در قیاس با کل جامعه‌ی کسانی که به موسیقی علاقه‌مند هستند، بسیار ناچیز به‌نظر می‌رسد؛ اما کماکان نرخ یادشده از تمام دسته‌های موجود در کسب‌وکار ضبط موسیقی فراتر است.

طی روند نزولی ادامه‌داری که از زمان پیدایش استریم آنلاین موسیقی آغاز شده است، درآمد حاصل از دانلود دیجیتال و خرید دیسک‌های فیزیکی در سال جاری به‌ترتیب ۲۷ و ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. درآمد حاصل از فروش دیسک‌های وینیل (صفحات گرامافون) که در سال‌های اخیر مجددا رواج پیدا کرده، در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است؛ اما این درآمد به‌اندازه‌ای نبوده که فروش سایر فُرم‌های موسیقی را جبران کند.

درآمد حاصل از استریم موسیقی

در گزارش انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده‌ی آمریکا چنین آمده است:

صنعت استریم موسیقی، فرصت‌های بی‌شماری را فراهم می‌کند؛ اما چالش‌هایی را نیز به‌بار می‌آورد. براساس گزارش Nielsen، بیش از ۷۰ هزار آلبوم گوناگون تا نیمه‌ی سال جاری منتشر شده است. یافتن مخاطب میان طیف گسترده‌ای از سلایق موسیقی، رقابت بر سر توجه کاربر در برابر سایر انتخاب‌های سرگرمی روی گوشی‌های هوشمند و شهرت ‌یافتن در بین چندین پلتفرم دیجیتال دیگر... برای موفقیت بسیار حیاتی است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات