نوکیا 7 پلاس، اپلیکیشن Digital Wellbeing را در اندروید پای اجرا می‌کند

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
گوشی هوشمند نوکیا ۷ پلاس، اولین گوشی هوشمند غیر از مدل‌های پیکسل گوگل است که می‌تواند اپلیکیشن Digital Wellbeing را اجرا کند.
تبلیغات

اپلیکیشن Digital Wellbeing گوگل، روی گوشی‌های اندرویدی پیکسل گوگل می‌تواند نظارت دقیقی بر میزان استفاده‌ی روزانه‌ی کاربر از گوشی هوشمند داشته باشد؛ و نشان می‌دهد که کاربر در چه زمان‌هایی از شبانه‌روز و برای چه مدت زمانی به گوشی هوشمند خود سر می‌زند.

یکی از ویژگی‌های این برنامه، آن است که کاربر می‌تواند در زمان شب و یا استراحت، ساعاتی را تنظیم کند که نمایشگر به‌ حالت غیرقابل استفاده دربیاید. همچنین در طی روز، کاربر می‌تواند برخی برنامه‌های خاص که به آنها اعتیاد و وابستگی شدید پیدا کرده است، قفل کند تا در زمان‌های کاری نتواند وارد آن اپلیکشن‌ها شود. مثلا اگر کاربر به استفاده از شبکه‌های اجتماعی وابستگی شدید پیدا کرده است و در ساعت اوج کار قرار دارد، می‌تواند با تنظیم برنامه، اجازه‌ی ورود خودش را به شبکه‌های اجتماعی مسدود کند. در این‌صورت اپلیکیشن Digital Wellbeing، اجازه‌ی ورود کاربر به اپلیکیشن‌های مشخص‌شده را در برخی ساعات نمی‌دهد. 

Digital Wellbeing

همان‌طور که گفته شد، تنها کاربران گوشی‌های هوشمند پیکسل تا پیش از این می‌توانستند با اپلیکیشن Digital Wellbeing کار کنند. براساس آخرین خبرها، کاربران گوشی‌ هوشمند نوکیا ۷ پلاس که نسخه‌ی بتا اندروید ۹ پای را نصب کرده باشند، می‌توانند نسخه‌ی بتا و آزمایشی اپلیکشن‌ مذکور را دریافت کنند. Nokia 7 Plus، اولین گوشی هوشمند غیر از مدل‌های گوشی پیکسل گوگل است که می‌تواند اپلیکیشن Digital Wellbeing را اجرا کند. کاربران گوشی‌های هوشمند نوکیا ۷ پلاس باید درنظر داشته باشند که نسخه‌ی بتا اندروید ۹ پای را باید روی گوشی هوشمند خود نصب کنند تا بتوانند از این برنامه استفاده کنند. اجرای نسخه‌ی بتا بدین معنی است که ممکن است برخی از ویژگی‌ها در حال حاضر اجرا نشود و کاربران باید منتظر باشند تا به مرور زمان بتوانند این ویژگی‌ها را دریافت کنند.

برخی کاربران نسبت به اجرای اپلیکیشن Digital Wellbeing در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید و اجرای اپلیکیشن  Screen Time در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل iOS اپل رضایت‌خاطر نداشتند. اعتیاد به استفاده از گوشی‌های هوشمند بسیار افزایش یافته است و کاربران از اینکه چنین برنامه‌هایی تنها در آخرین نسخه‌ی سیستم عامل ارائه می‌شود، خشنود نیستند. براساس بررسی انجام‌شده روی اپلیکیشن Screen Time توسط نیویورک تایمز، یک دختر نوجوان توانست با کمک این برنامه، میزان ساعاتی که با گوشی آیفون سرگرم است، تا مدت زمان ۳ هفته به ۵۰ درصد کاهش دهد. 

کاربران گوشی هوشمند نوکیا ۷ پلاس که آخرین نسخه‌ی بتا اندروید ۹ پای را دانلود کرده باشند، می‌توانند اپلیکیشن Digital Wellbeing را از گوگل پلی‌استور دانلود کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات