الگوریتم‌های عمق‌سنجی حالت پرتره آیفون XR مشابه آیفون XS و آیفون XS Max است

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
آیفون XR از الگوریتم‌هایی مشابه آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس برای عمق‌سنجی در تصاویر پرتره استفاده می‌کند.
تبلیغات

اپلیکیشن دوربین آیفون XR، از الگوریتم و فرآیندی مشابه دوربین آیفون XS و آیفون XS Max اپل برای پردازش تصاویر بوکه و سنجش عمق میدان استفاده می‌کند، و می‌تواند به‌طور کامل از طریق الگوریتم‌های طراحی‌شده، عمق تصاویر گرفته‌شده را سنجش و در صورت نیاز متناسب با علاقه‌مندی کاربر، تنظیم کند. گراهام تان‌سند، مدیر بخش سخت‌افزاری دوربین اپل اعلام کرد:

دوربین سلفی و همچنین دوربین‌ دوگانه‌ی پنل پشتی گوشی‌های آیفون XS و آیفون XS Max اپل، از سنسورهای TrueDepth برای سنجش عمق میدان استفاده می‌کنند. گوشی هوشمند آیفون XR نیز دارای سنسور TrueDepth در پنل جلویی، و همچنین دارای یک لنز در پنل پشتی است.
آیفون 10 آر / iPhone XR

در گذشته، گوشی‌های آیفون Apple با کمک تنها یک لنز، می‌توانستند در حالت عکاسی پرتره یا Portrait mode تصویربرداری کنند. خروجی عکس‌ گرفته‌شده در این حالت، شبیه به تصاویر بوکه گرفته‌شده توسط لنز دوربین‌های DSLR بود که می‌توانست سوژه را تشخیص دهد و پس‌زمینه را تار یا بلوری کند. این سیستم روی گوشی‌های آیفون جدید اپل، تقویت شده است، و به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان بوکه یا بلوری‌شدن پس‌زمینه‌ی تصویر را به‌دلخواه خود تنظیم کنند. پیشتر نیز گفته شده بود که احتمال استفاده از حسگر TrueDepth در تمامی آیفون‌های ۲۰۱۸ وجود دارد. گراهام تان‌سند در ادامه‌ی صحبت‌های خود در این مورد اضافه کرد:

برای گرفتن تصاویر پرتره و بلوری‌کردن پس‌زمینه، امکان سنجش عمق را با کمک محاسبات ریاضی به اپلیکیشن دوربین اضافه کردیم، تا کاربر بتواند عمق میدان را در تصویر به توجه به نیاز خود تنظیم کند. هیچ‌کس دیگری تاکنون کاری را که ما انجام داده‌ایم، به‌انجام نرسانده است. بقیه‌ی شرکت‌ها تنها به بلوری کردن پس‌زمینه توجه دارند. 
آیفون 10 آر / iPhone XR

قابلیت عکسبرداری در حالت پرتره در گوشی آیفون XR، یکی از عواملی است که باعث محبوبیت این گوشی هوشمند می‌شود. یکی از موضوعات حائز اهمیت در گوشی‌های هوشمند، قیمت تمام‌شده‌ی آنها است. آیفون XR با شروع قیمت ۷۴۹ دلار به‌فروش می‌رسد که قیمت آن قابل‌مقایسه با گوشی آیفون ۱۰ اس ۹۹۹ دلاری و آیفون ۱۰ اس مکس ۱۰۹۹ دلاری است. اگر چه آیفون XR به‌جای استفاده از نمایشگر OLED، از نمایشگر LCD‌ بهره می‌برد و فاقد لمس سه‌بعدی است؛ اما دارای نمایشگر بدون حاشیه، فیس‌آیدی و تراشه‌ی A12 است.

بعضی از تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که آیفون ۱۰ آر نسبت به بقیه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید آیفون ۲۰۱۸، فروش بیشتری خواهد داشت. براساس آخرین شایعات منتشر‌شده، به‌نظر می‌رسد حجم تولید آیفون XR از بقیه‌ی گوشی‌های هوشمند جدید آیفون بیشتر باشد؛ تا جایی که ادعا می شود در حدود  ۵۰ درصد حجم تولید آیفون‌های جدید، مربوط به آیفون XR باشد. پیشتر گفته شد که اپل با پیش‌بینی فروش بالاتر آیفون XR، سفارش تولید آن را افزایش داد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات