سهم ۴۳ درصدی اپل در بازار فروش گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
مطالعه 4 دقیقه
در بازار فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت بالاتر از ۴۰۰ دلار، ۴۳ درصد سهم فروش مربوط به گوشی‌های آیفون اپل است.
تبلیغات

درآمد اپل حاصل از فروش گوشی‌های آیفون در حدود ۳.۶ برابر بیشتر ز درآمد سامسونگ است. اپل در حدود ۴۳ درصد سهم بازار فروش گوشی‌های هوشمند بالای ۴۰۰ دلاری را از آن خود کرده است. با این حساب، درآمد کو‍رتینونشین‌ها در حدود ۳ برابر بیشتر از درآمد ۴ برند بزرگ چینی است. 

براساس گزارش جدید منتشرشده از سوی کانترپوینت، سهم اپل در بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند، بیشتر از کل درآمد سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان است. 

اپل توانست در فصل دوم سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶۲ درصد سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در جهان را از آن خود کند. این در حالی است که سامسونگ تنها موفق شد ۱۷ درصد سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی را برای خود رقم بزند. سهم سود اپل در حدود سه برابر سهم سود کلی شرکت‌های چینی از جمله ویوو، اوپو و هواوی و شیائومی است. سهم سود ۶۰۰ برند تجاری دیگر، کمتر از یک درصد سهم سود بازار است. Counterpoint اعلام کرد که شرکت‌های چینی، با تلاش مضاعف و شدیدی که در فروش گوشی‌های پرچم‌دار از خودشان نشان دادند، توانستند در مجموع برای اولین‌بار سود ۲ میلیارد دلاری را برای خود به‌ثبت برسانند. این رقم سود در حالی گزارش می‌شود که اپل توانسته است ۶۲ درصد سهم سود بازار را از آن خود کند و سودی برابر با ۶ میلیارد دلار را برای کوپرتینونشین‌ها رقم بزند. درآمد اپل از فروش گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی جاری در حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است.

فروش جهانی

کارن چوان یکی از تحلیل‌گران این گزارش، اعلام کرد که سود حاصل از فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ، هر سال در حدود ۲۱ درصد کاهش می‌یابد. یکی از دلایل کاهش سود Samsung در سال جاری، فروش کمتر از حد انتظار گلکسی اس ۹ عنوان شده است. میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۹ در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ در حدود ۲۴ درصد نسبت به سال قبل و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس ۸ کاهش یافت.

در فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت بالاتر از ۸۰۰ دلار، Apple توانست در حدود ۸۸ درصد فروش بازار را از آن خود کند. در صنعت گوشی‌های هوشمند، بیشترین سود به‌واسطه‌ی عرضه‌ی گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار حاصل می‌شود؛ در حالیکه تقاضای کلی برای خرید گوشی‌های هوشمند در فصل دوم سال ۲۰۱۸ در حدود یک درصد کاهش یافته است، فروش گوشی‌های هوشمند پریمیوم که قیمتی بیشتر از ۴۰۰ دلار دارند و تقریبا یک‌پنجم فروش کل گوشی‌های هوشمند را از آن خود می‌کنند، در حدود ۷ درصد رشد داشته است.

سهم فروش آیفون اپل در بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند در حدود ۴۳ درصد است. این در حالی است که سهم سامسونگ از فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی در حدود ۲۴ درصد است. سایر شرکت‌های چینی از جمله Oppo با سهم فروش ۱۰ درصد، Huawei با سهم فروش ۹ درصد، Xiaomi با سهم فروش ۳ درصد و OnePlus با سهم فروش ۲ درصد، در جایگاه‌های بعد از اپل و سامسونگ قرار گرفته‌اند.

فروش جهانی

در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در محدوده‌ی قیمت ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار، سهم فروش اپل و اوپو در بازار گوشی‌های هوشمند، ۲۲ درصد، سامسونگ در حدود ۱۶ درصد، هواوی در حدود ۱۴ درصد، شیائومی در حدود ۶ درصد و وان‌پلاس در حدود ۵ درصد است. در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در محدوده‌ی قیمت بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار، سهم فروش اپل در حدود ۴۴ درصد و سامسونگ در حدود ۴۱ درصد است. 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، به دلیل فروش کمتر از انتظار گلکسی اس ۹، سهم فروش سامسونگ در فروش گوشی‌های با محدوده‌ی قیمت ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار کاهش یافته است. براساس گزارش کانترپوینت، در بازار فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت بالاتر از ۸۰۰ دلار، سهم اپل ۸۸ درصد از کل فروش  گوشی‌های هوشمند در این محدوده‌ی قیمت است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات