موزیلا اولین نسخه از Firefox Reality را برای هدست‌های VR عرضه کرد

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌تازگی موزیلا، اولین نسخه از مرورگر Firefox Reality را برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرد.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید موزیلا یکی برترین و باسابقه‌ترین توسعه‌دهندگان مرورگر در جهان است. این شرکت به‌تازگی اولین نسخه از مرورگر اختصاصی خود را برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر کرد. گفتنی است این نسخه هم‌اکنون به‌صورت رایگان در فروشگاه‌های Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس کاربران قرار دارد.

هدف Mozilla از توسعه این نسخه از مرورگر فایرفاکس، دسترسی آسان و همه‌جانبه کاربران به محتوای دو بعدی وب در هدست‌های VR بوده است. همچنین Firefox Reality قادر است تا با دریافت دستورات از طریق میکروفن، کاربران را از تایپ کردن در این مرورگر معاف کند. شایان ذکر است که کاربران می‌توانند از این مرورگر برای انجام بازی‌های آنلاین سه‌بعدی و تماشای محتوایی از این دست استفاده کنند.

ناگفته نماند نسخه‌ی فعلی مرورگر فایرفاکس، کمی با انتظارات کاربر و حتی استاندارهای امروزی فاصله دارد. دلیل اصلی این موضوع، استفاده موزیلا از استاندارد WebVR است که در سال ۲۰۱۴ تعیین شده و امروزه با بهبودها و تغییرات حال حاضر هدست‌های VR هماهنگی چندانی ندارد. این در حالی است که گوگل WebXR را برای ارائه صحیح محتوا بر بستر هدست‌های واقعیت مجازی لازم می‌داند.

مرورگر واقعیت مجازی موزیلا

امروزه سخت‌افزار‌های واقعیت مجازی به‌طور پیوسته در حال تغییر و بهبود هستند و باقی ماندن در این بازار، نیازمند پیشرفت روزافزون شرکت‌ها و محصولات آنان است. بی‌شک در آینده نزدیک شرکت‌های دیگر برای رقابت با موزیلا، مرورگرهای خود را روانه بازار خواهند کرد و موزیلا برای خارج نشدن از گردونه‌ی رقابت باید اکوسیستم خود را به بلوغ برساند.

در همین راستا موزیلا قصد دارد تا به‌زودی ویژگی‌های زیادی را به مرورگر Firefox Reality خود اضافه کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به اضافه شدن بوک‌‌مارک‌ها، پشتیبانی از ویدیوهای ۳۶۰ درجه و امکان استفاده از چند حساب کاربری اشاره کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، هم‌اکنون مرورگر Firefox Reality در فروشگاه‌های Oculus ،Viveport و Daydream در دسترس شما قرار دارند و برای دریافت آن تنها کافی است که نام آن را جست‌وجو کنید.

نظر شما در مورد مرورگر Firefox Reality چیست؟ آیا اولین نسخه از این مرورگر انتظارات شما را برآورده می‌کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات