هواوی به‌دلیل نقض قانون حق اختراع ۱۰.۵ میلیون دلار جریمه شد

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دادگاهی دولتی در تگزاس آمریکا، در پی شکایت شرکت آمریکایی PanOptis در خصوص نقض پتنت‌های این شرکت، ر‌أی به محکومیت هواوی داد.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا در خبرها خوانده‌ید، هواوی اخیرا وادار به ترک بازار آمریکا شد و این مسئله به اقتصاد این شرکت ضربه‌ی مهلکی وارد کرد؛ اما ظاهرا مشکلات شرکت چینی به همینجا ختم نمی‌شود. دادگاهی منطقه‌ای در بخش شرقی ایالت تگزاس آمریکا، هواوی را در نقض حقوق مالکیت چند اختراع مقصر تشخیص داده و محکوم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، در سال ۲۰۱۴ شرکت آمریکایی PanOptis سعی کرد با هواوی تماس بگیرد و جلساتی را جهت رفع ابهامات موجود در خصوص نقض حق مالکیت اختراع این شرکت توسط هواوی برنامه‌ریزی کند. پن‌اپتیس حتی پیشنهاداتی منطقی را در راستای به توافق رسیدن برای ادامه‌ی استفاده‌ی هواوی از امتیاز اختراع شرکت آمریکایی ارائه کرده بود؛ اما پس از آنکه شرکت چینی سه سال متوالی از پاسخگویی به ابهامات مطرح‌شده توسط پن‌اپتیس سر باز زد، شرکت آمریکایی در اکتبر سال ۲۰۱۷  (مهرماه سال گذشته) از هواوی شکایت کرده و تشکیل پرونده‌ی قضایی داد.

بر اساس اتهام وارده، هواوی مجموعا پنج پتنت در خصوص فناوری‌های مرتبط با اتصال 4G LTE را در گوشی‌های نکسوس 6P، میت ۹ و P8 لایت نقض کرده است و باید مبلغ ۱۰.۵ میلیون دلار را به عنوان جریمه پرداخت کند.

البته، Huawei احتمالا به این رأی اعتراض خواهد کرد؛ اما به اعتقاد بسیاری، حتی در صورت پذیرش حکم، شرکت چینی زیان چندانی را متحمل نخواهد شد؛ مخصوصا اگر این جریمه را در مقام مقایسه با غرامتی که گوگل باید پرداخت کند، قرار دهید خواهید دید که مبلغ یادشده چندان سنگین نیست؛ با این وجود، جریمه شدن از سوی کشوری که هواوی از بازار آن محروم است، می‌تواند برای این شرکت بسیار آزاردهنده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات