هایپرلوپ بورینگ، با امکان اتصال تونل به پارکینگ خانگی

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بورینگ کمپانی، در حال عملی کردن طرح مفهومی گاراژ متصل به شبکه هایپرلوپ است. این شرکت، مجوز حفاری در شهر هاوتورن آمریکا را دریافت کرده است.
تبلیغات

تصور کنید، به داخل گاراژ خانه خود قدم می‌گذارید و برای رفتن به محل کار یا خرید وارد خودروی شخصی می‌شوید؛ با این تفاوت که دیگر نیازی به حرکت در ترافیک و خیابان‌های شلوغ شهر ندارید و یک آسانسور شما را به طور مستقیم به سمت تونلی در زیر شهر می‌برد. بورینگ کمپانی (The Boring Company) برای عملی کردن چنین طرحی، مجوز حفاری دریافت کرده است و در حال حاضر نمونه اولیه از این گاراژ را همراه با یکی از تونل‌های آزمایشی این شرکت، می‌سازد.

Boring Company Elon Musk Hyperloop / بورینگ کمپانی ایلان ماسک هایپرلوپ

ایلان ماسک مدیر عامل کارآفرین تسلا، ابتدا در سال ۲۰۱۶ ایده ساخت شبکه‌های تونل زیرشهری را برای جلوگیری از ترافیک مطرح کرد و این طرح مفهومی، خیلی زود به پیشرفتی قابل توجه رسید. جو روگان به تازگی، ایده‌ی الهام‌بخش ایلان ماسک و بورینگ کمپانی برای کاهش ترافیک را توضیح می‌دهد:

مسئله بنیادین در مورد جاده این است که ما سیستم حمل‌ونقل دوبعدی داریم، در حالی که محیط زندگی و کار همه ما سه‌بعدی هستند. بنابراین شما در این ساختمان‌های بلند و محیط متراکم زندگی می‌کنید و می‌خواهید وارد این سیستم حمل‌ونقل دوبعدی شوید که فضای بسیار کمی در اختیار قرار می‌دهد؛ زیرا تعداد خودروها و افراد حاضر در ترافیک و جاده بسیار زیاد است. اما اگر بتوانیم گامی به سمت سیستم حمل‌ونقل سه‌بعدی برداریم، قادر خواهیم بود که تمام مشکلات ترافیک را حل کنیم.
Boring Company Elon Musk Hyperloop / بورینگ کمپانی ایلان ماسک هایپرلوپ

در این طرح، به جای استفاده از خودروی پرنده نیاز به حفر تونل در زیر زمین داریم. بورینگ کمپانی قصد دارد خودروها و افراد را از طریق آسانسور و پله‌هایی به داخل لوله‌های زیرزمینی هایپرلوپ بفرستد. پس از آن، خودروها روی سورتمه‌های الکتریکی قرار می‌گیرند و با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند.

آسانسورها و رمپ‌های بورینگ کمپانی بسیار شبیه به ورودی ایستگاه‌های مترو هستند و به نظر می‌رسد که آن‌ها بتوانند روزی جلوی در خانه‌های شخصی نیز ساخته شوند. به گزارش مرکوری نیوز، بورینگ کمپانی در حال حاضر از شهرداری هاوتورن مجوز حفاری برای ایجاد گاراژ مفهومی خود دریافت کرده است. 

نمونه اولیه گاراژ بورینگ کمپانی در یک ملک خصوصی نزدیک به مقر اسپیس‌ایکس (SpaceX)‌ ساخته خواهد شد؛ البته طبق قرارداد این شرکت و شهرداری هاوتورن، امکان استفاده عمومی از گاراژ در حال حاضر وجود نخواهد داشت و هیچ خودرویی از این پارکینگ وارد ترافیک شهری نمی‌شود. طرح اولیه گاراژ متصل به هایپرلوپ در زیر نمایش داده شده است. 

Boring Company Elon Musk Hyperloop / بورینگ کمپانی ایلان ماسک هایپرلوپ

در این پروژه خودروهایی که وارد گاراژ مفهومی بورینگ کمپانی می‌شوند، از طریق آسانسور به تونل زیرزمینی منتقل شده و از آن‌جا مسیر یک مایلی تا مقر اسپیس‌ایکس را می‌پیمایند. بورینگ کمپانی به منظور رعایت حقوق شهروندی، حدود ۱۰۰ نفر از اهالی منطقه را رسماً در جریان پروژه قرار داده و آلودگی صوتی ناشی از آن را حداقل ممکن عنوان کرده است؛ هرچند که حفر تونل زیرزمینی چندان بی سروصدا نخواهد بود. 

برت هورتون، نماینده بورینگ کمپانی به مرکوری نیوز گفت:

آن‌چه ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که ثابت کنیم طرح مفهوم گاراژ متصل به هایپرلوپ، به خوبی و در اسرع وقت جواب می‌دهد؛ ما فعلا نمی‌خواهیم به روند عمومی کردن طرح برسیم. بله، ما می‌خواهیم سریع حرکت کنیم و تلاش می‌کنیم تا سیستم حمل‌ونقل را متحول سازیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات