Artsy؛ رباتی که با نخ چهره‌ اشخاص را طراحی می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
محققان دانشگاه صنعتی وین موفق به ساخت رباتی به نام Artsy شده‌اند که با دیدن تصویر چهره‌ی فرد، می‌تواند آن را با نخ طراحی کند.
تبلیغات

حتما شما هم کارهای هنری مختلف از جمله گلدوزی را دیده‌اید. طرح‌های مختلف با کمک نخ روی پارچه ترسیم می‌شود و جلوه و زیبایی خاصی دارد. این‌بار محققان موفق به ساخت رباتی شده‌اند که می‌تواند با دیدن تصاویر، طرح مورد نظر را با ایجاد تار و پودی از نخ، ترسیم کند.

آرتسی (Artsy) نام رباتی است که با کمک نخ، طرح‌های مختلف را به‌نمایش می‌گذارد. آرتسی می‌تواند هر تصویری از جمله چهره‌ی انسان را با نخ به‌تصویر بکشد. محققان دانشگاه صنعتی وین، موفق به طراحی الگوریتمی شده‌اند که با کمک آن، ربات‌ آرتسی می‌تواند تصاویر هنری جالب‌توجهی را تولید کند.

ربات

آرتسی، رباتی است که با کمک دوربین، هدایت و راهبری می‌شود و به منظور ورود به صنعت و استفاده‌ی صنعتی طراحی و ساخته شده است. وقتی تصویری در اختیار آرتسی قرار بگیرد، می‌تواند آن را با کمک نخ‌، روی دایره‌ای به قطر ۶۳ سانتی‌متر و حاوی ۲۵۶ قلاب، به تصویر بکشد.

ربات با کمک برنامه‌ای کامپیوتری کنترل می شود. کاربر سیستم، تصویر چهره‌‌‌ی فرد مورد نظر را به ربات نشان می‌دهد. الگوریتم موجود در سیستم به ربات کمک می‌کند تا بتواند تصویر چهره‌ی مورد نظر را با ایجاد تار و پودی از نخ روی سطح دایره‌ی مشخص‌شده، ایجاد کند.

ربات

ربات بهترین طراحی و نزدیک‌ترین تصویر را به چهره‌ی فردی که تصویر آن به سیستم داده شده است، به‌عنوان خروجی تحویل می‌دهد. محققان معتقدند که ربات، گزینه‌های مختلفی برای طراحی با نخ دارد، ولی بهترین انتخاب را در پیش می‌گیرد و بهترین تصویر را تولید می‌کند. 

ربات

ربات آرتسی، در مدت زمانی بین ۲ تا ۵ ساعت می‌تواند تصویر را ایجاد کند. طی این مدت‌، در حدود ۲ تا ۶ کیلومتر نخ مصرف می‌کند. مدیر بخش تحقیقات دانشگاه صنعتی وین معتقد است: 

کاری که ربات انجام می‌دهد، طراحی هنری از چهره نیست، ولی آرتسی می‌تواند تصاویر خوب و زیبایی تولید کند. تیم تحقیقاتی پروژه، درنظر دارد هر چه زودتر مسایل فنی موجود را حل کند، تا بتواند محصول خروجی با کیفیت‌تری در اختیار کاربران قرار دهد. آنچه اکنون آرتسی انجام می‌دهد، می‌تواند مسیر جدیدی در طراحی صنعتی ایجاد کند. بی‌شک چنین رویکردهایی در آینده، مسیر طراحی دیجیتال را دگرگون خواهد ساخت. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات