ارزش اتریوم به پایین‌ترین نرخ خود در ماه‌های اخیر رسید

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ارزش اتریوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال سقوط کرد و این بار به پایین‌ترین قیمت خود طی ۱۶ ماه گذشته رسید.
تبلیغات

روز چهارشنبه قیمت ارز اتریوم بیش از هشت درصد سقوط کرد و به‌این‌ترتیب، روند کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتال ادامه یافت.

روز گذشته از ساعت ۹:۳۰ به‌وقت گرینویچ، ارزش اتریوم با کاهش ۸.۶ درصدی به ۱۶۹.۱۲ دلار رسید. این نرخ، پایین‌ترین قیمت اتریوم پس از ماه می سال ۲۰۱۷ است، یعنی زمانی که این ارز رمزنگاری‌شده نخستین افزایش قیمتی خود را تجربه کرده بود.

طی ۷ روز گشته، ارزش رمز ارزها حدود ۳۰ درصد کاهش‌یافته و رکود وسیع دو هفته‌ی اخیر این دارایی‌ها ادامه داشته است.

اخبار این بخش، حاکی از ادامه‌ی روند منفی است. شاید آخرین ضربه‌ای که دارایی‌های دیجیتال نیاز داشتند، خبری بود که در خصوص حکم یکی از قاضی‌های آمریکا منتشر شد. طبق حکم این قاضی، ازاین‌پس قوانین و مقررات بورس آمریکا، برای ارزهای رمزنگاری‌ شده نیز اعمال می‌شود. این دستور، احتمال دعوی و شکایت‌های قضایی و پرهزینه‌ی آتی را در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال بالا می‌برد.   

گرچه کل بخش ارزهای رمزنگاری‌شده، طی چند هفته‌ی گذشته فشار سختی را متحمل شده، ماتی گرینسپن، تحلیلگر eToro به بیزنس اینسایدر گفت که این سقوط قیمت، ادامه‌ی روندی است که پیش‌ازاین شاهد آن بودیم. او همچنین گفت:

فکر می‌کنم اظهارات چند روز پیش ایتالیک بونرین (بنیان‌گذار اتریوم)، مؤید این جریان باشد. او گفت که روزهای رشد هزار برابری به پایان رسیده است. این موضوع که او چیزی در مورد افزایش قیمت نگفت، باعث شد عده‌ای از مردم بخشی از ارزهای خود را به فروش برسانند. ضمن اینکه بحث در مورد چگونگی مقیاس‌پذیری شبکه، همچنان ادامه دارد.
Vitalik Buterin

چارلز هیتر، مدیرعامل و بنیان‌گذار CryptoCompare.com نیز گفت:

جریان نزولی ارزش ارزهای دیجیتال، عواقب داستانی است که در مورد فروش وجوه جمع‌آوری‌شده‌ی آیکوها منتشر شد. این موضوع فشار منفی مضاعفی را به حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال وارد کرد. فعالین بازار تا حدودی ترسیدند و سیگنال منفی پخش شد.

سقوط سایر ارزهای دیجیتال در روز چهارشنبه:

  • بیت کوین با ۰.۸ درصد کاهش، ۶.۲۳۴.۶۰ دلار
  • XRP  با ۲.۸ درصد کاهش، ۰.۲۵ دلار
  • بیت کوین کش با ۵.۵ درصد کاهش، ۴۱۴.۷۹ دلار
  • EOS با ۱.۱ درصد کاهش، ۴.۸۱ دلار
  • استلار با ۵.۵ درصد کاهش، ۰.۱۸ دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات