امکان حذف بریدگی بالای نمایشگر به نوکیا 6.1 پلاس برمی‌گردد

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
هفته‌ی گذشته، حذف قابلیت مخفی‌سازی ناچ از نوکیا ۶.۱ پلاس اعتراضات زیادی را به دنبال داشت. حال، HMD اعلام کرده است که این گزینه را برمی‌گرداند.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته شرکت HMD در پی حذف قابلیت مخفی کردن بریدگی بالای نمایشگر، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. قابلیت مذکور در بسیاری از گوشی‌های هوشمندی که بریدگی بالای نمایشگر دارند، وجود دارد؛ اما شرکت فنلاندی در جدیدترین به‌روزرسانی گوشی نوکیا ۶.۱ پلاس تصمیم به حذف آن گرفت.

در پاسخ به هجمه‌ی کاربران، یکی از مدیران انجمن رسمی HMD واکنش نشان داد و حذف قابلیت مخفی‌سازی ناچ را متأثر الزامات گوگل در پروژه‌ی اندروید وان دانست؛ اما اگر چنین چیزی حقیقت داشت، چرا سایر گوشی‌های اندروید وان ملزم به رعایت آن نیستند؟

خبر خوش این‌ است که گوگل در گفتگو با سایت XDA تأکید کرده که اندروید وان چنین الزامی ندارد و هرگز از تولیدکنندگان خواسته نشده تا قابلیت مخفی‌سازی ناچ را حذف کنند.

بعد از گذشت چند روز، حالا HMD به نقل از مدیرعامل خود، جوهو سارویکاس، گفته است که گزینه‌ی مربوط به نامرئی کردن برش بالای صفحه به نوکیا ۶.۱ پلاس باز خواهد گشت.

البته، این پرسش که چرا اساسا این گزینه از نوکیا ۶.۱ پلاس حذف شد و چرا گفته شد که به‌دلیل اندروید وان بوده، همچنان به قوت خود باقی است؛ اما مطمئنا این سؤالات پاسخی نخواهند داشت و شرکت فنلاندی هیچ اشتباهی، چه در مورد حذف گزینه چه در مورد مقصر دانستن Google را گردن نخواهد گرفت.

در هر صورت، ماجرای گزینه‌ی حذف ناچ پایان خوشی خواهد داشت و دارندگان این گوشی میان‌رده‌ی باکیفیت می‌توانند امیدوار باشند که با به‌روزرسانی بعدی مجددا قادر به حذف ناچ بشوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات