اپل در پی استفاده از نمایشگر میکرو LED در محصولات آینده است

شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا اپل قصد دارد در محصولات آینده‌اش، نمایشگرهای میکرو LED را جایگزین نمایشگرهای OLED کند.
تبلیغات

انتظار می‌رود که اپل در دو مدل از سه مدل آیفون جدیدی که به‌زودی رونمایی می‌کند، از پنل OLED و در دیگری از پنل LCD استفاده کند. اخبار جدید حاکی از آن هستند که کوپرتینویی‌ها رفته‌رفته می‌خواهند در محصولات بعدی‌شان، پنل میکرو ال‌ای‌دی را جایگزین OLED کنند. گفتنی است که نمایشگرهای microLED هم روشنایی بیشتری دارند و هم مصرف انرژی‌شان کمتر است؛ نکته‌ی مهم دیگر اینکه، چنین نمایشگرهایی به سوختگی داخلی (Burn-in) دچار نمی‌شوند.

اخیرا وب‌سایتی تایوانی از برگزاری جلساتی بین اپل با AUO (یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های تامین‌کننده‌ی پنل‌های جدید میکرو ال‌ای‌دی) خبر داده است. وب‌سایت یادشده مدعی است که Apple مدت‌ها است با AUO روابطی دوستانه دارد و اخیرا یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته را به‌کمک این شرکت برای کار روی نمایشگرهای جدید در شهر لانگتن احداث کرده است. جلسات اخیر اپل با AUO و دیگر شرکت‌های تایوانی نشان می‌دهد که این شرکت شدیدا به‌دنبال استفاده از فناوری میکرو ال‌ای‌دی است. گفتنی است که AUO نخستین شرکتی است که قرار است امسال نمایشگری ۸ اینچی تمام‌رنگی از نوع میکرو ال‌ای‌دی را توسعه دهد.

گفته می‌شود که شرکت AUO قصد دارد در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸، تولید انبوه نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی را به‌صورت رسمی آغاز کند. ظاهرا اپل قصد استفاده از چنین نمایشگرهایی را ندارد و می‌خواهد نمایشگر محصولاتش را مستقیما از OLED به میکرو ال‌ای‌‌دی تغییر دهد.

میکرو ال ای دی / microLED

انتظار می‌رود که گوشی‌های پرچمدار طی چند سال آینده به‌مرور زمان از نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی استفاده کنند. بد نیست بدانید که سال پیش گزارشی مبنی بر استفاده‌‌ی اپل از پنل میکرو ال‌ای‌دی در اپل واچ جدید منتشر شده بود؛ گرچه تاکنون جزئیات جدیدی در این باره منتشر نشده است، اما انجام چنین کاری توسط اپل منطقی به‌نظر می‌رسد. در صورت عملی شدن این اتفاق، اپل واچ سری ۴ تبدیل به نخستین محصول اپل با پنل میکرو ال‌ای‌دی می‌شود. گفتنی است که ساعت هوشمند اپل، سال‌ها پیش به نخستین محصول این شرکت تبدیل شد که از پنل OLED استفاده می‌کرد. پس از اپل واچ، احتمالا به‌ترتیب آیفون‌ها، آیپدها و مک‌بوک‌های این شرکت به نمایشگر یادشده تجهیز خواهند شد.

اپل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ و با تصاحب LuxVue (یکی از اولین شرکت‌های دنیا که روی فناوری میکرو ال‌ای‌دی کار می‌کرد) از علاقه‌ی خود به این نمایشگرها پرده برداشت. فناوری میکرو ال‌ای‌دی همانطور که از نامش پیدا است، شامل نسخه‌های میکروسکوپی دیودهای موجود در نمایشگرهای LED امروزی است. دیودهای میکرو ال‌ای‌دی، صدها بار کوچک‌تر از LEDها هستند.

اوایل سال ۲۰۱۸ بود که گفته شد اپل یک کارخانه‌ی تولیدی را به‌صورت مخفی و برای ساخت نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی احداث کرده است. با این اوصاف، ظاهرا کوپرتینونشین‌ها مدتی است که بی‌سرو‌صدا در حال کار روی این فناوری هستند تا بهترین نوع آن را تولید و در محصولات خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات