اپل خرید کمپانی LuxVue، تولیدکننده‌ی صفحات نمایش با فناوری میکرو LED را تایید کرد

دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد در ساعت‌هوشمند اپل که با نام iWatch شناخته شده است، شاهد استفاده از صفحات نمایش مبتنی بر میکرو ال‌ای‌دی باشیم. کمپانی اپل شایعات اخیر در مورد خرید کمپانی LuxVue را تایید کرده است. این کمپانی در زمینه‌ی تولید صفحات نمایش کم مصرف میکرو ال‌ای‌دی به فعالیت می‌پردازد.
تبلیغات

اپل در بیانیه‌ی خود، این خرید را چنین تشریح کرده است:

اپل در مقاطع زمانی مختلف کمپانی‌های کوچکی را در حوزه‌های متفاوت از آن خود می‌کند، اما ما هیچ‌گاه در مورد هدف خود از خرید این کمپانی‌های سخنی به میان نیاورده‌ایم.

LuxVue یک کمپانی نوپا است که در سال 2009 تاسیس شده است. این کمپانی صفحات نمایش میکرو ال‌ای‌دی را با مصرف کم برای استفاده در لوازم الکترونیک تولید می‌کند. این کمپانی شماری از پتنت‌ها را به ثبت رسانده است که با بکارگیری آن‌ها در ساخت صفحات نمایش می‌توان مصرف باتری کم را در کنار روشنایی بالای صفحه‌ی نمایش تضمین کرد. مطمئناً این نمونه‌ی یکی از فناوری‌های مورد علاقه‌ی طرفداران اپل است که می‌خواهند در ساعت‌هوشمند اپل مشاهده کنند.

به احتمال فراوان شاهد استفاده از فناوری صفحات نمایش مبتنی بر میکرو ال‌ای‌دی‌ها در گجت‌هایی با سایز کوچک باشیم که برای مثال می‌توان از ساعت‌هوشمند اپل نام برد. این نمایشگرها برای استفاده در اندازه‌های کوچک مناسب بوده و تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند گزینه‌های مناسبی برای این امر نیستند. براساس شایعات نسل جدید گوگل‌گلس نیز از فناوری میکرو ال‌ای‌دی بهره خواهد برد.

همانطور که گفتیم LuxVue یک کمپانی نوپا است که توانسته 43 میلیون دلار به‌عنوان سرمایه‌ی اولیه جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات