پذیرش موانع و چگونگی تاثیر آن بر پیشرفت کسب‌وکار

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برای گذر از سد موانعی که بر سر کارهایتان پیش می‌آیند، می‌توانید تکنیک‌های اجایل آن‌گونه که در این مطلب آمده، به‌کار ببرید.
تبلیغات

آیا تابحال این عبارت را شنیده‌اید: «اگر کار ساده‌ای بود، هر کسی می‌توانست انجامش بدهد» این جمله می‌تواند شامل هر کاری در زندگی باشد. از آغاز کسب‌وکار و نوشتن یک کتاب گرفته تا تبدیل شدن به یک ورزشکار یا هنرپیشه‌ی معروف یا حتی رسیدن به اهداف شخصی خود.

اگر از زندگیتان چیزی بیشتر از مطالبات عادی می‌خواهید، تکنیک Agile را یاد بگیرید.

تکنیک اجایل به معنی چابک، یک متدولوژی است که اغلب در مدیریت پروژه و توسعه نرم‌افزار به‌کار می‌رود، اما می‌توان از این تکنیک تقریبا برای هر پروژه یا موقعیتی در زندگی استفاده کرد.

متدولوژی Agile شامل یک رویکرد تکراری و افزایشی برای تکمیل پروژه‌ها است: در ابتدا به‌دنبال ارائه‌ی نسخه‌ای قابل اعتماد از محصول خود برای ارائه به بازار هستید و در مراحل بعدی تلاش می‌کنید مدام نسخه‌های بهتری عرضه کنید تا در نهایت به یک نسخه‌ی عالی و کامل از محصول خود برسید.

پیگیری با جدیت برای رفع موانع

متدولوژی چابک همچنین بر همکاری تمرکز دارد. این تکنیک با شفاف‌سازی کمک می‌کند پیشرفت خود را به‌وضوح شاهد باشید. بعلاوه با استفاده از آن می‌توان موانع بر سر راه برای رسیدن به اهداف خود را تصور کرد. پیگیری مجدانه برای رفع موانع، یکی از مزیت‌های کسب‌وکار است که انجام پروژه‌ها را تا ۸۰ درصد سریع‌تر از رقبا ممکن می‌کند.

به‌عنوان مثال وقتی از پروژه عقب می‌افتید، به جای ارسال ایمیل و صبر کردن برای قرار ملاقات بعدی، فورا از طریق تلفن با کسی که می‌تواد کمک کند، تماس بگیرید. به او اعلام کنید که تا حل نشدن مشکل کار دیگری نمی‌توان انجام داد. تا زمانی که مشکل حل نشده است،به پیگیری ادامه دهید. در نهایت همین پیگیری مجدانه باعث رفع سریع مشکل می‌شود. این روش ساده کمک می‌کند تا هر چه سریعتر از چالش روبه‌رو شده خارج شوید.

وقتی فکر می‌کنید چیزی اهمیت دارد، اما انجام نمی‌شود، به چه دلیل است؟ چرا مسائل دیگر اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند؟ گاهی اوقات موانع ریزی وجود دارد که ما را به عقب می‌راند، درحالی‌که خود ما متوجه آنها نیستیم.

اگر می‌خواهید به اهدافتان نزدیک‌تر شوید، سعی کنید موانع را شناسایی کنید و آنها را ببینید. زمانی‌که پی می‌برید چه چیزی شما را از حرکت رو به جلو باز می‌دارد، می‌توانید از میان کارهای مختلف برای رفع آن مانع یکی را برگزینید. شما می‌توانید زمانی را برنامه‌ریزی کنید که بر انجام کار خود از میان موانع موجود تمرکز کنید. هر چند اگر می‌توانستید کار خود را با وجود موانع پیش ببرید، چرا قبلا انجامش نداده‌اید؟

Agile Methods

گزینه‌ی دیگر این است که از کسی کمک بخواهید و به او مسئولیتی واگذار کنید. این برای مواقعی که کار بیش از اندازه طول کشیده‌ مفید است. زمانی‌که به مانعی برمی‌خورید، شاید شما فرد مناسب برای انجام آن کار به‌طور طبیعی نباشید. در این مرحله باید از کسی که در آن خبره‌تر است، کمک بگیرید. یا اینکه این بخش از کار را به‌طور کامل برون‌سپاری کنید. کمک گرفتن از دیگران و پرداخت پول به آنها به‌ازای کار، شما را به اهدافتان نزدیک‌تر خواهد کرد.

در اطراف آنچه می‌خواهید باشید

یکی از بهترین توصیه‌ها برای رسیدن به اهداف دور از دسترس یافتن افرادی است که قبلا به هدف مورد نظر شما دست پیدا کرده‌اند. آنها را ببینید، مطالعه کنید، پیگیری کنید و از آنها یاد بگیرید. در فضایی باشید که با رویاهای شما همخوانی دارد و ارزشی را به کار آنها بیفزایید. زمان خود را به آنها اهدا کنید یا کار داوطلبانه‌ای برای کمک انجام دهید. با این کار می‌توانید سطح تجربه و موقعیت فعلی خود را بالاتر ببرید.

برای شروع کسب‌وکاری که قبلا آن‌را انجام نداده‌اید، عجله نکنید. با مطالعه درباره‌ی آن آغاز کنید. سپس  با آن درگیر شوید و به نکاتی که می‌توانید از دیگران بیاموزید، توجه کنید.

لازم نیست راه رفع تمام موانع را خودتان کشف کنید. راهی بیابید که چگونگی انجام کار را از دیگران بیاموزید.

از تجربیات خود با ما بگویید. در بخش نظرات منتظرتان هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات