کالبدشکافی می 8 اکسپلورر شیائومی، راز تراشه آن را فاش کرد

یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویدئوی جدیدی از کالبدشکافی می ۸ اکسپلورر شیائومی نشان می‌دهد که تراشه‌ی اسنپدراگون که از پنل شفاف پشتی دیده می‌شود، تزئینی بوده و واقعی نیست.
تبلیغات

می ۸ اکسپلورر شیائومی طراحی ظاهری ویژه و منحصربه‌فردی دارد. پنل پشتی آن شفاف است و داخل گوشی به‌خوبی دیده می‌شود. علاوه‌بر اینکه پنل شفاف این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا گوشی با طراحی متفاوتی را تجربه کنند، می‌توانند تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام را از پشت پنل شفاف پشتی گوشی مشاهده کنند.

برای برخی کاربران داشتن گوشی Xiaomi با تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام هیجان‌انگیز است؛ ولی براساس آخرین ویدئوی کالبدشکافی که در یوتیوب به‌اشتراک گذاشته شده است، بعد از کالبدشکافی گوشی Xiaomi Mi 8 Explorer، مشخص شد که تراشه‌ای که از قاب شفاف پشتی دیده می‌شود تزئینی بوده و واقعی نیست. در اصل آنچه کاربران از پشت پنل شفاف گوشی مشاهده می‌کنند، تراشه‌ی پلاستیکی تقلبی و تزئینی است که توسط شیائومی برای زیباسازی گوشی در آن قسمت به‌کار برده شده است!

همانطور که در ویدئوی منتشر‌شده مشاهده می‌کنید، وقتی قاب پشتی گوشی باز می‌شود، با بررسی مدار چاپی مربوط به تراشه‌ی اسنپدراگون، کاملا مشخص است که تراشه‌ی مذکور کاملا تزئینی و غیر واقعی است. در واقع آنچه از پشت قاب شفاف می 8 اکسپلورر دیده می‌شود کاملا تزئینی و غیرواقعی است. در ویدئوی کالبدشکافی مشاهده می‌کنید که تراشه‌ی اصلی در سمت راست پایین گوشی قرار دارد؛ و آنچه در قسمت بالا و از پشت پنل شفاف دیده ‌می‌شود، تراشه‌ی اسنپدراگون پلاستیکی است که برای زیباسازی گوشی در آن قسمت قرار داده شده است. البته کسی که در ویدئو صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد، معتقد است که سایر قسمت‌ها اعم از مقاومت و خازن واقعی به‌نظر می‌رسند. هرچند وقتی به پشت گوشی نگاه کنید، آنچه بیشتر به‌چشم می‌آید همان تراشه‌ی اسنپدراگون است و سایر قطعات آن‌چنان مشخص و واضح نیستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات