حذف تصاویر شارژر بی سیم تسلا از سایت شرکت، ساعاتی پس از رونمایی

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا، شارژر بی‌سیم مخصوص گوشی‌های هوشمند را رونمایی کرد ولی در اقدامی عجیب، محصول جدید خود را از سایت فروشگاه حذف کرد.
تبلیغات

با وجودی که به‌نظر می‌رسید مشخص نیست تسلا تصمیم گرفته است فناوری شارژ بی‌سیم خود را به‌صورت رسمی معرفی کند یا رونمایی آن را به زمان دیگری موکول نماید؛ ظاهرا مدیرعامل این شرکت در اقدامی سریع، ابتدا شارژر بی‌سیم Qi تسلا مخصوص گوشی‌های هوشمند را معرفی کرد و آن را در وب‌سایت فروشگاه تسلا قرار داد؛ ولی ساعاتی بعد در اقدامی عجیب محصول معرفی‌شده، از سایت فروشگاه آنلاین حذف و برداشته شد.

شارژر بی سیم تسلا

با مراجعه به وب‌سایت تسلا، خبری از شارژر جدید نیست و تسلا در کمتر از ۲۴ ساعت، آن را از سایت خود حذف کرده است. پیشتر تسلا، تصاویری از شارژر بی‌سیم جدید خود در دو رنگ سفید و مشکی با طراحی مستطیلی‌شکل در سایت قرار داده بود. Tesla Wireless Charger از باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت ۲۲.۲ وات ساعت بهره می‌برد و خروجی آن ۵V/۱.۵A یا ۵ وات است. مشخصات شارژر بی‌سیم تسلا، مطابق استانداردهای تعریف‌شده برای فناوری شارژ بی‌سیم است. اما تسلا برای کاربرانی که دستگاهی سازگار با فناوری شارژ بی‌سیم ندارند، تدبیری در نظر گرفته است تا بتوانند گوشی هوشمند خود را شارژ کنند. محصول جدید تسلا، دارای USB-C است ولی دارای پورت USB-A نیست.

شارژر بی سیم تسلا

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا تسلا ناگهان شارژر بی‌سیم جدید خود را از فروشگاه حذف کرد؟ ممکن است دو دلیل برای این کار وجود داشته باشد. اول اینکه خروجی شارژر پایین است. خروجی ۵ وات، خروجی خوبی محسوب نمی‌شود و برای شارژ گوشی‌‌های آیفون حداقل باید خروجی ۷.۵ وات داشته باشیم. دلیل دوم هم این می‌تواند باشد که تسلا شارژر بی‌سیم ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی را به قیمت ۶۵ دلار می‌فروشد. در همین محدوده‌ی قیمت، امکان خرید شارژر بی‌سیم قوی‌تر و یا پاوربانک بهتر وجود دارد. شاید این دو دلیل، علت تغییر موضع تسلا و برداشتن محصول از سایت فروشگاه بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات