آئودی PB18 ای-ترون رونمایی شد

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
مطالعه 8 دقیقه
هاچ‌بک مفهومی و برقی آئودی PB18 ای-ترون مجهز به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۶۷۱ اسب بخار در رویداد کونکو دلگانس رونمایی شد.
تبلیغات

آئودی برای اولین بار در سال جاری از خودروی مفهومی PB18 ای-ترون در رویداد کونکو دلگانس پبل بیچ رونمایی کرد؛ یک خودروی برقی جذاب که عناصری از خودروی مسابقه‌ای، هاچ‌بک و حتی برخی نشانه‌های موتورسیکلت اسپرت به نمایش می‌گذارد. طراحان آئودی به این خودروی مفهومی، نام مستعار سطح صفر یا لول زیرو (Level Zero) داده‌اند؛ زیرا خودروی برقی آئودی PB18 ای-ترون با وجود بهره‌گیری از فناوری‌های زیاد، کاملا تحت کنترل راننده است و هیچ‌گونه تجهیزات نیمه خودران در آن وجود ندارد. چنین نام مستعاری شاید به این معنا باشد که آئودی در آینده قصد دارد مدل‌های تولیدی آن را به عنوان خودروی خودران معرفی کند.

Audi PB 18 e-tron / خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون

از روبرو، آئودی PB18 ای-ترون شبیه کوپه اسپرت به نظر می‌رسد؛ در واقع این خودروی مفهومی قصد ندارد دیگران را متقاعد کند که با جلوپنجره مشبک ذوزنقه‌ای و ورودی‌های بزرگ هوا در نمای جانبی، مدل آینده آئودی R8 خواهد بود. اما با دقت در نمای جانبی و عقب، مشاهده می‌کنیم که این خودروی برقی در واقع یک هاچ‌بک سه‌در است. شیشه جلوی منحنی شکل به سقف مسطح و شیشه عقب تیز منتهی می‌شود، در حالی که چراغ‌های عقب LED، کل عرض خودروی مفهومی آئودی PB18 ای-ترون را پوشش می‌دهند. 

Audi PB 18 e-tron / خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون

آئودی PB18 ای‌-ترون از سه موتور الکتریکی استفاده می‌کند؛ یکی از این موتورها با قدرت ۲۰۱ اسب بخار، محور جلو را به حرکت در می‌آورد و دو موتور الکتریکی دیگر با مجموع ۶۰۴ اسب بخار، هر کدام یکی از چرخ‌های عقب را می‌چرخانند. هنگام رانندگی معمولی، این خودروی مفهومی در مجموع ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد، اما امکان افزایش موقتی به ۷۶۴ اسب بخار نیز امکان‌پذیر است. آئودی تخمین می‌زند که این میزان خروجی قادر است در زمانی حدود ۲ ثانیه، سرعت PB18 ای‌-ترون را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. 

Audi PB 18 e-tron / خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون

آئودی از باتری جامد ۹۵ کیلووات ساعت با مایع خنک در خودروی الکتریکی PB18 ای‌-ترون استفاده می‌کند، که شعاع حرکتی تخمینی ۵۰۰ کیلومتر برای سرنشینان ارائه می‌دهد. به لطف بهره‌گیری از سیستم شارژ ۸۰۰ ولت، باتری تنها در ۱۵ دقیقه شارژ می‌شود؛ شارژ القایی بی‌سیم نیز برای خریداران امکان‌پذیر است. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، موتورهای الکتریکی به طور معمول از ترمز خودروی برقی برای بازیابی قدرت استفاده می‌کنند و دیسک و روتور ترمز تنها در طول توقف‌های سریع و شدید مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Audi PB 18 e-tron / خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون

در داخل، خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون یادآور برخی از موتورسیکلت‌ها است؛ زیرا کابین می‌تواند از حالت تک سرنشین به دو سرنشین تبدیل شود. این وضعیت شبیه برداشتن پوشش عقب صندلی در موتورسیکلت و اجازه دادن برای نشستن سرنشین دوم است. هنگامی که تنها راننده پشت فرمان خودروی برقی قرار گیرد، صندلی در مرکز کابین جای دارد تا دید کاملی از فضای روبرو داشته باشد. اما هنگامی که سرنشین دوم بخواهد سوار شود، صندلی راننده کمی جابجا می‌شود تا فضای کافی در اتاق برای قرار گرفتن او فراهم شود. طرح هاچ‌بک همچنین ظرفیت صندوق بار را با ۴۷۰ لیتر به حداکثر می‌رساند، که تنها ۲۲ لیتر کمتر از فضای بار فولکس‌واگن گلف (با ۴۹۲ لیتر) است.

Audi PB 18 e-tron / خودروی مفهومی برقی آئودی PB18 ای-ترون

خودروی مفهومی آئودی PB18 ای-ترون نیز از سواری و فرمان‌پذیری بسیار خوبی بهره می‌برد. تعلیق جلو از مکانیزم میله فشاری استفاده می‌کند، در حالی که تعلیق عقب دارای میله کششی است. در هر دو قسمت سیستم تعلیق از کمک فنر مغناطیسی انطباقی استفاده می‌شود. همچنین ترکیب دیفیوزر و باله عقب فعال، به افزایش نیروی روبه پایین (دان‌فورس) خودروی الکتریکی آئودی کمک می‌کنند.

متاسفانه آئودی PB18 ای-ترون در حال حاضر تنها یک خودروی مفهومی است و با وجود تمام این ویژگی‌های پیشرفته، به احتمال زیاد به این زودی در جاده‌ها مشاهده نخواهد شد. کسانی که می‌خواهند از خودروهای برقی آئودی استفاده کنند، باید منتظر شاسی‌بلند آئودی ای-ترون باشند که نخستین تلاش جدی ارباب حلقه‌ها برای ورود به جرگه خودروسازان الکتریکی است. خودروساز آلمانی قول داده است که طی سال‌های آتی، محصولات برقی بیش‌تری برای مشتریان ارائه خواهد کرد. 

 خودروی مفهومی آئودی PB18 ای-ترون

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات