بوگاتی دیوو ۲۰۱۹ رونمایی شد

شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
ابرخودروی جدید بوگاتی با نام دیوو، در فستیوال پبل بیچ  معرفی شد. این محصول، گران‌تر از بوگاتی شیرون است و حدود ۶ میلیون دلار قیمت دارد.
تبلیغات

در هفته‌های گذشته، خودرویی شبیه به بوگاتی شیرون در پیست مشهور نوربرگ‌رینگ دیده شد. از همان‌زمان، گمانه‌زنی‌ها برای عرضه‌ی محصول جدید بوگاتی بر اساس پلت‌فرم شیرون، بالا گرفت و در نهایت، رسما اعلام شد که این ابرخودروی تازه، دیوو (Divo) نام دارد.

Bugatti Divo

هرچند که مطابق پیش‌بینی‌ها، پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی دیوو، تفاوت خاصی با شیرون ندارند؛ اما به دلیل بهینه‌سازی‌های متعدد در محصول جدید بوگاتی و چهره‌ی مدرن دیوو، می‌توان رونمایی این مدل را، یکی از بااهمیت‌ترین اتفاقات خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دانست. این رویداد، حتی فستیوال پبل بیچ کالیفرنیا را تحت تاثیر قرار داد تا رونمایی لامبورگینی اونتادور SVJ و پورشه 911 گولد، به حاشیه رانده شود.

Bugatti Divo

از زمانی که بوگاتی با مدل‌های ویرون و شیرون با نهایت سرعت‌ بالای ۴۰۰ کیلومتر و شتاب‌گیری باورنکردنی، خبرساز شد؛ همواره با یک چالش بزرگ روبرو بود. ابرخودروهای این برند فرانسوی تحت مالکیت فولکس واگن آلمان، به دلایلی مثل وزن بالا، از نظر فرمان‌پذیری در پیچ‌های تند و رکوردزنی در پیست‌های مشهور دنیا، با ضعف‌هایی روبرو بودند. بر اساس اعلام رسمی مهندسان بوگاتی، دیوو با هدف بهبود فرمان‌پذیری ساخته شده است.

Bugatti Divo

با نگاه به نمای روبرو، متوجه می‌شویم تنها شباهت دیوو با شیرون و ویرون، به جلوپنجره‌ی سنتی این ابرخودرو خلاصه می‌شود و در دیگر اجزاء، تحولی مهم روی داده است. از نمای جانبی هم، حالت C شکل بدنه، باریک‌تر از قبل ارائه می‌شود تا هدایت هوا و شرایط آیرودینامیک، بهبود یابد. نور اصلی، برای اولین بار، بدون کاسه چراغ و به صورت تمام LED با حالتی عمودی ارائه شده است، ضمن اینکه گستردگی کم‌نظیری برای هدایت هوا در داخل سپر، وجود دارد. این شرایط، برای شیرون فراهم نبود و مطمئنا نقش بسیار مهمی در کاهش حرارت پیشرانه‌ی بوگاتی، خواهد داشت.

Bugatti Divo

گفته می‌شود که مهندسان سازمان فضای امریکا (ناسا) در طراحی سقف دیوو همکاری داشته‌اند تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک، هدایت هوای موردنیاز پیشرانه نیز، انجام شود. بال عقب هم، ۲۳ درصد پهنای بیشتری نسبت به نمونه‌ی استفاده شده در شیرون دارد. این بخش، علاوه بر تامین نیروی عمود بر سطح، نقش مهمی در ترمزگیری و ایجاد گرانش باورنکردنی ۱.۶g بازی می‌کند. در مجموع، نیروی عمود بر انتهای بدنه‌ی بوگاتی دیوو، ۹۰ کیلوگرم بیشتر از شیرون خواهد بود؛ در حالی‌که آیرودنامیک، ترمزگیری و خنک‌کاری بهتری هم فراهم خواهد کرد.

Bugatti Divo

منتقدان بوگاتی، همواره از وزن بالای ویرون و شیرون، ایراد می‌گرفتند؛ چراکه از دیدگاه آن‌ها، خودرویی با وزن بیشتر از ۲۰۰۰ کیلوگرم، حتی با داشتن پیشرانه‌ی ۱۵۰۰ اسب بخار هم نمی‌تواند مانورپذیری ایده‌آلی داشته باشد. شاید به همین دلیل، به لطف جایگزینی فیبرکربن با مواد مختلف در دیوو، این محصول به ۳۵ کیلوگرم وزن کمتر در مقایسه با شیرون رسیده است. جدیدترین محصول بوگاتی، حالا ۱۹۹۶ کیلوگرم، وزن خالص دارد.

Bugatti Divo

شاید کاهش وزن ۳۵ کیلوگرمی در نگاه اول، چندان با اهمیت نباشد اما این فاکتور مهم، همراه با دیگر بهینه‌سازی‌های دیوو باعث شده است تا ابرخودروی جدید بوگاتی، یک دور از  پیست ناردو را، ۸ ثانیه زودتر از شیرون، کامل کند. جالب است بدانید، هر دو محصول اخیر بوگاتی ازهمان پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با آرایش W استفاده می‌کنند؛ اما نهایت سرعت دیوو به ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. فراموش نکنیم، با وجود اینکه شیرون می‌تواند با نهایت سرعت ۴۲۰ کیلومتر برساعت، حرکت کند؛ ۸ ثانیه کندتر از دیوو، در پیست ناردو عمل کرده است. با این اوصاف، می‌توان مطمئن بود که ارتقاء آیرودینامیک و کاهش وزن دیوو، نقش مهمی در بهبودشتاب‌گیری این ابرخودرو دارند.

Bugatti Divo

قیمت نهایی هر دستگاه بوگاتی دیوو در نسخه‌ی پایه و قبل از شخصی‌سازی، ۵ میلیون یورو (معادل ۵.۸ میلیون دلار) اعلام شده است که طبیعتا با تجهیزات اضافی، بیش از ۶ میلیون دلار خواهد بود. این محصول، به تعداد محدود ۴۰ دستگاه تولید خواهد شد و طبق عادت سال‌های اخیر بوگاتی، پیش از رونمایی نهایی، تماما پیش‌فروش شده است.

Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
Bugatti Divo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات