نیکون Z 6 معرفی شد؛ دوربین عکاسی بدون آینه با سنسور فول‌فریم ۲۵ مگاپیکسلی

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
پس از آنکه طی هفته‌های اخیر شاهد فاش شدن اطلاعات و اخباری در رابطه با دوربین‌های بدون آینه نیکون بودیم؛ حال نیکون دوربین‌های بدون آینه فول فریم سری Z را رونمایی کرد.
تبلیغات

طی هفته‌های اخیر بارها شاهد انتشار اخباری در رابطه با دوربین‌های بدون آینه نیکون بودیم. حال این کمپانی، سری Z را که شامل دوربین‌های بدون‌ آینه با سنسور فول فریم است، رونمایی کرد. سری Z شامل دو دوربین جدید، سه لنز و یک آداپتور لنز است.

نیکون Z6 به گونه‌ای طراحی و تولید شده تا به‌عنوان یک دوربین همه‌کاره‌ی پرسرعت که قابلیت عکاسی در محیط‌های کم نور را نیز دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این دوربین از وجود یک سنسور فول فریم BSI-CMOS با رزولوشن ۲۴.۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد، که دامنه‌ی حساسیت آن بین ۱۰۰ تا ۵۱٫۲۰۰ ایزو است. این دوربین با بهره‌گیری از پردازنده‌ی تصویر EXPEED 6 قادر است تا تصاویری با نرخ ۱۲ فریم در هر ثانیه را ثبت کند.

نیکون زد 6 / Nikon Z 6

نیکون Z6 از وجود ۲۷۳ نقطه‌ی در سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. Z6 را باید نسخه‌ی ارزان‌تر و در عین حال با رزولوشن پایین نیکون Z7 خواند. این دو دوربین، نقاط اشتراک متعددی دارند. از نظر ظاهری، هر دو دوربین شبیه به هم هستند و تقریباً از طراحی ظاهری یکسانی برخوردارند. نیکون، سری Z را به‌گونه‌ای طراحی کرده تا استحکام بالایی داشته و دربرابر نفوذ گرد و غبار مقاومت داشته باشند. سایز بزرگ این دوربین‌ها به‌گونه‌ای است که دست‌گرفتن این دوربین‌ها را بسیار تسهیل کرده است.

نیکون زد 6 / Nikon Z 6
نیکون زد 6 / Nikon Z 6

همچنین باید به صفحه‌ی نمایش بزرگ، دو کلید چرخان و کلید فیزیکی اختصاصی برای ضبط ویدئو اشاره کرد. ویوفایندر یا منظره‌یاب الکترونیکی دوربین Z6 از رزولوشن ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای بهره می‌برد که تصویر شفاف لبه‌به‌لبه‌ای را ارائه می‌کند. منظره‌یاب مورد استفاده در Z6 دارای بزرگنمایی ۰.۸ برابری بوده و زاویه‌ی دید قطری آن ۳۷ درجه است.

در حال عکاسی با استفاده از منظره‌یاب الکترونیک می‌توان منوی i را باز کرد و ازطریق آن تنظیماتی نظیر حساسیت سنسور، مدل کادر فوکوس خودکار و قابلیت Picture Control را تنظیم کرد.

نیکون زد 6 / Nikon Z 6

در پایین منظره‌یاب الکترونیک یک صفحه‌ی نمایش ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه‌ای از نوع LCD قرار دارد. Z 6 نیز همچون Z 7 از سیستم فوکوس هیبریدی بهره می‌برد. دوربین با استفاده از الگوریتم توسعه‌یافته به‌صورت خودکار بین سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و سیستم فوکوس خودکار تشخیص کنتراست سوئیچ می‌کند.

برای اولین بار در دوربین‌های نیکون، Z 6 از سیستم کاهش لرزش ۵ بعدی بهره می‌برد. این سیستم از ۵ توقف برای کاهش لرزش بهره برده و همچنین امکان متصل کردن لنز‌های f-Mount را نیز ازطریق آداپتور لنز فراهم کرده است.

نیکون زد 6 / Nikon Z 6

نیکون Z 6 قادر است تا ویدئو‌هایی را با رزولوشن 4k Ultra HD ثبت کند. البته در Z6 فرایند ثبت ویدئو‌های 4K با بهره‌گیری از روش OverSampling انجام می‌شود که طی آن دوربین جزئیات بیشتری را ثبت می‌کند.

نیکون اعلام کرده که در حال توسعه‌ی یک باتری جدید با عنوان MB-N10 Multi-Power است که با استفاده از آن عمر باتری برای فیلم‌برداری و ثبت تصاویر بیش از ۱.۸ برابر بیشتر می‌شود.

نیکون زد 6 / Nikon Z 6

نیکون اعلام کرده که دوربین بدون آینه Z 6 را از اواخر ماه نوامبر راهی بازار خواهد شد. قیمت دوربین نیکون جدید ۱٫۹۹۵ دلار برای نسخه‌ی بدون لنز و ۲٫۵۹۹ دلار به همراه لنز ۷۰-۲۴ میلی‌متری F4 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات