نیکون از دوربین بدون آینه Z 7 با سنسور ۴۵ مگاپیکسلی فول فریم رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات متعدد، بالاخره نیکون از دوربین بدون آینه‌ی پرچمدار خود با نام Z 7 رونمایی کرد.
تبلیغات

نیکون بالاخره سری جدید دوربین‌های خود را با نام سری Z رونمایی کرد که شامل دوربین‌های بدون آینه این کمپانی می‌شود. سری Z شامل دو دوربین Z 6 و Z 7 است که دومی را باید سرآمد این سری و پرچمدار دوربین‌های بدون آینه نیکون خواند.

دوربین بدون آینه Z 7 از وجود یک سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی فرول فریم در کنار لرزش‌گیر ۵ بعدی بهره می‌برد. این دوربین قادر است علاوه‌بر ضبط ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K، تصاویری را با نرخ تصویر ۹ فریم در هر ثانیه ثبت کند.

دوربین پرچمدار و بدون آینه Z 7، نقاط اشتراک متعدددی با دوربین D850‌ نیکون دارد؛ که شامل فاکتور‌های قیمت‌گذاری و همچنین ویژگی‌های بنیادی هر دو دوربین می‌شود. همانطور که اشاره کردیم، Z 7 از وجود سنسور ۴۵.۷ مگاپیکسلی BSI_CMOS نیکون بهره می‌برد. ضمنا باید به لرزش‌گیر ۵ بعدی تعبیه‌شده در بدنه‌ی دوربین به همراه سیستم فوکوس خودکار هیبریدی با بهره‌گیری از ۴۹۳ نقطه‌ی فوکوس اشاره کرد.

نیکون زد 7 / Nikon Z 7

بدنه‌ی منیزیومی این دوربین همچون D850‌ در برابر شرایط محیطی و آب‌وهوایی مقاوم است. این دوربین از وجود یک منظره‌یاب الکترونیکی بهره می‌برد که رزولوشن آن ۳.۶ میلیون نقطه بوده و بزرگنمایی ۰.۸ برابری را به همراه دارد. همچنین باید به یک ال‌سی‌دی ۳.۲ اینچی با رزولوشن ۲.۱ میلیون نقطه‌ای در پایین منظره‌یاب الکترونیکی اشاره کرد. ویوفایندر تعبیه‌شده در این دوربین از نوع اولد است که می‌توان تنظیمات دوربین را در آن مشاهده کرد. یک اسلات XQD نیز در این دوربین پیش‌بینی شده است.

نیکون زد 7 / Nikon Z 7

سیستم لرزش‌گیر تعبیه‌شده در بدنه‌ی دوربین قادر است تا لرزش‌های ایجادشده را تا ۵ نقطه توقف کاهش دهد. در صورتی که آداپتور مانت F روی این دوربین قرار گیرد؛ برای لنز‌هایی با قابلیت کاهش لرزش، سیستم لرزش‌گیر ۵ بعدی وارد عمل شده و برای لنز هایی که فاقد قابلیت کاهش لرزش باشند، سیستم لرزش‌گیر سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین با بهره‌گیری از ۴۹۳ نقطه فوکوس بیش از ۹۰ درصد از مساحت عمودی و افقی عکاسی را پوشش می‌دهد. هرچند این دوربین قادر است تا چهره‌ی افراد را تشخیص دهد، اما از سیستمی با عملکرد مشابه سیستم Eye AF سونی بی‌بهره است. از دیگر قابلیت‌های دوربین Z 7 باید به پشتیبانی از سیستم تعقیب سوژه اشاره کرد.

نیکون زد 7 / Nikon Z 7

با استفاده از Z 7 و در حالت فعال بودن سیستم فوکوس خودکار به شرطی که سیستم نوردهی در حالت ثابت برای اولین تصویر باشد، می‌توان تصاویری با نرخ ۹ فریم در ثانیه ثبت کرد؛ حال آنکه در صورت غیرفعال‌بودن نوردهی ثابت، می‌توان تصایوری با نرخ ۵.۵ تصویر در هر ثانیه ثبت کرد. بافر Z 7 پس از ثبت ۱۸ تصویر ۱۴ بیتی فشرده شده یا ۲۳ تصویر ۱۲ بیتی فشرده نشده از نوع RAW پر می‌شود. باتری این دوربین قادر است تا ۳۳۰ ثبت تصویر دوام بیاورد. نیکون اعلام کرده که در آینده گریپ باتری را نیز به مجموعه‌ی لوازم جانبی این دوربین اضافه خواهد شد.

نیکون زد 7 / Nikon Z 7

نیکون Z 7 قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن 4K UHD را با رزولوشنی ۳۰  ۲۴ پیکسلی با بهره‌گیری از تمام عرض سنسور ثبت کند. در حالتی که کراپ ۱.۵ برابری 35/DX انتخاب شود، کل مساحت انتخاب‌شده از سنسور برای ثبت ویدیو 4K مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حالت ثبت ویدیو ۴۳۵ نقطه‌ی فوکوس خودکار قابل استفاده است.

دوربین Z 7 نیکون از وجود آخرین سیستم وایرلس نیکون موسوم به SnapBridge با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac برای وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این سیستم می‌توان تصاویر RAW پ JPEG را به پی‌سی انتقال داد و همچنین دوربین را با استفاده از گوشی‌هوشمند کنترل کرد.

نیکون زد 7 / Nikon Z 7
نیکون زد 7 / Nikon Z 7

دوربین نیکون Z 7 با قیمت ۳.۳۹۹ دلاری برای بدنه  راهی بازار خواهد شد. نیکون اعلام کرده که Z 7 اواخر ماه سپتامبر راهی بازار خواهد شد. در ادامه از شما دعوت میکنیم برای مشاهدهی مشخصات دوربینو لنز از بخش محصولات زومیت استفاده کنید؛ مجموعهی کاملی از دوربین‌‌ کانن، نیکون، سونی، پاناسونیک و دیگر برندهای معتبر در این بخش در برای مقایسه مشخصات و قیمت دوربین در اختیار شما قرار دارد

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات