مخترع چینی، موتورسیکلت پرنده را با موفقیت آزمایش کرد

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
یک مخترع چینی توانست نمونه اولیه از موتورسیکلت پرنده خود را با موفقیت آزمایش کند؛ این هاوربایک با هزینه ۱۴۵ هزار دلاری ساخته شده است.
تبلیغات

پرواز، آرزوی دیرینه بشر است و با وجود اختراع هواپیما و هلیکوپتر، همچنان افرادی پیدا می‌شوند که به دنبال تجربه شخصی پرواز هستند. این آرزوی دیرینه منشاء بسیاری از اختراعات  و گاهی منجر به هزینه‌های سنگین برای افراد شده است. اشتیاق به پرواز در آسمان همان چیزی است که باعث شد تا ژائو دلی، مخترع چینی ۴۰ ساله موتورسیکلت پرنده بسازد. ژائو در شهر تانگشیا استان گوانگدونگ چین، نمونه اولیه موتورسیکلت پرنده خود را با موفقیت آزمایش کرد.

این هاوربایک "جین دوو یون" یا "ابر جادویی" نام دارد و به افتخار "ابر معلق" میمون شاه، ابرقهرمان افسانه‌ای چینی این‌طور نام‌گذاری شده است. هاوربایک اختراعی ژائو می‌تواند، راکب ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند و باتری آن نیز، برای پرواز به مدت ۳۰ دقیقه مناسب است. مجموع بیش‌ترین وزنی که این موتورسیکلت پرنده می‌تواند تحمل کند و به پرواز درآید، تقریبا ۲۵۶ کیلوگرم خواهد بود.

Hoverbike / هاوربایک موتورسیکلت پرنده

در حال حاضر موتورسیکلت پرنده می‌تواند تا ارتفاع ۲۹۹۰ متر بالا رود و سرعت آن هنگام پرواز نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. این هاوربایک از نوعی قاب سبک‌وزن بهره می‌برد که چهار روتور با استفاده از هشت پروانه آن را به پرواز در می‌آورند. در قسمت جلوی خلبان، کنسول قرار دارد که با استفاده از انگشت می‌توان تنظیمات مربوط به سرعت، ارتفاع و جهت را انجام داد. هر کدام از روتورها انرژی الکتریکی باتری را به یک جفت پروانه در بالا و پایین منتقل می‌کنند و این انرژی بین آن‌ها به طور مساوی تقسیم می‌شود. باتری زیر صندلی سرنشین قرار دارد و قسمت پایین قاب موتورسیکلت پرنده برای قرار دادن پا استفاده خواهد شد.

ژائو پیش از این که خودش سوار موتورسیکلت پرنده ابر جادویی شود، ۱۵۵۹ بار آن را بدون سرنشین آزمایش کرد. ژائو در زمینه ساخت چنین وسایلی آموزش رسمی ندیده است و یک مهندس واقعی به شمار نمی‌رود. ایده اولیه این طرح هنگامی به ذهن ژائو رسید که مطلبی در مورد یک مخترع کانادایی و هاوربرد خواند. البته دستیابی ژائو به آرزوی همیشگی‌اش برای او ارزان تمام نشده است. این مخترع چینی دو سال پیش کار خود را ترک کرد و خانه‌اش را نیز فروخت. در این مدت ژائو با دریافت وام و هزینه‌های دیگر توانست ۱۴۵ هزار دلار برای ساخت موتورسیکلت پرنده جمع‌آوری کند. 

ژائو بارها در آزمایش هاوربایک خود با شکست روبرو شد و پروانه‌های این موتورسیکلت چند بار شکست. با این حال، ژائو هیچ‌گاه ناامید نشد و به تلاش خود ادامه داد. ژائو پس از اولین پرواز موفقیت‌آمیز و تجربه پرواز با موتورسیکلت پرنده گفت:

استفاده از این هاوربایک مانند حس راندن موتورسیکلت روی هوا بود. رویای من در هزار و پانصد و شصتمین بار به حقیقت پیوست. 

موتورسیکلت پرنده مخترع چینی

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات