روند رضایت‌بخش همکاری انویدیا با تسلا در تولید تراشه‌ اختصاصی ادامه دارد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در صورتی که تسلا نتواند در تولید تراشه اختصاصی موفق شود، انویدیا به‌جای کمک و حمایت، از این عدم موفقیت خوشحال می‌شود.
تبلیغات

مدیران عامل شرکت‌های تسلا و انویدیا، پس از پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، در مورد برنامه‌های جدید خود با یکدیگر وارد مذاکره شدند. محور مذاکرات در مورد تولید تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی جهت استفاده در خودروهای خودران بود.

جنسن هوانگ، مدیرعامل NVIDIA در مورد برنامه‌ی تسلا جهت تولید تراشه‌ی اختصاصی که پیشتر در مورد آن صحبت کرده بود و در حال حاضر در مرحله‌ی توسعه قرار دارد؛ سوالاتی را مطرح کرد. البته، هوانگ پیش از طرح سوالات ابتدا درباره‌ی تراشه‌ی روی چیپ جدید Xavier که در حال توسعه‌ و تولید است و پکیج نرم‌افزاری آن، طراحی فوق‌العاده سخت و پیچیده‌ای دارد؛ صحبت کرد. هوانگ در مورد تراشه‌ی اختصاصی تسلا گفت:

اگر به هر دلیلی موفق به تولید تراشه نشدید، هیچ مشکلی نیست؛ فقط با من تماس بگیرید. بیشتر از آنکه بتوانم کمکی کنم؛ خوشحال می‌شوم. 
ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت Tesla در ماه جاری میلادی در جریان تماس‌های تلفنی که با سرمایه‌گذاران داشت، گفته بود که تراشه‌ی اختصاصی تسلا به نام Hardware 3، قرار است سال آینده معرفی شود که از پیشرفته‌ترین سیستم کامپیوتری جهان را از نظر عملکرد مستقل به‌نمایش خواهد گذاشت. در مقایسه با تراشه‌ی اختصاصی انویدیا که در حال حاضر در خودروهای تسلا فعلی به‌کار برده می‌شود؛ Hardware 3 از نظر عملکردی بسیار قوی‌تر خواهد بود. CNBC، پاسخ کامل هوانگ را در مورد همکاری با تسلا منتشر‌ کرده است. هوانگ در بخشی از صحبت‌های خود به سال ۲۰۱۶ اشاره می‌کند. در آن زمان تسلا تصمیم گرفت برای خودروهای خودران نسل بعد، دیگر از تراشه‌های پردازش تصویر EyeQ Mobileye استفاده نکند و به راهکارهای جدیدتر مربوط به خودروهای خودران انویدیا روی آورد. پیشتر گفته شده بود که تراشه اختصاصی تسلا با همکاری AMD در دست توسعه است. هوانگ گفت:

 با نگاهی به محصولات نسل آینده در این مقطع زمانی قصد داریم روی نسل جدیدی از خودروهای خودران کار کنیم و برای محقق ساختن این هدف، نیاز به کمک داریم. نسل فعلی سیستم‌های خودران از GPU پاسکال سه‌ساله بهره می‌برد. بسیار روشن است که برای نسل جدید خودروهای خودران نیازمند سیستمی با پردازش بالاتر و قوی‌تر هستیم. به‌منظور فراهم نمودن سیستمی با قدرت بالا و ایمن، الگوریتم‌های سیستم باید قدرتمند باشند. این سیستم باید بتواند راهکارهای متنوعی برای هدایت خودرو در سرپیچ‌های جاده ارائه دهد. وقتی مسیر حرکت خودرو مارپیچی‌تر می‌شود یا نیاز به رانندگی با دقت بالاتری وجود دارد؛ یا زمانی که باید به‌آرامی رانندگی کرد؛ حتی زمانی که باید سریع‌تر از برخی مسیرها عبور کرد؛ همه‌ی این موارد نیاز به سیستم محاسباتی قوی‌تری دارد. همین مسایل انگیزه‌ی طراحی و تولید تراشه‌ی Xavier شد. Xavier در حال حاضر در پروسه‌ی تولید قرار دارد و کار با موفقیت به‌پیش می‌رود. قطعا علاقه‌مندان با مشاهده‌ی عملکرد تراشه‌ی روی چیپ Xavier شگفت‌زده خواهند شد.
انویدیا

در ادامه‌ی مذاکرات تلفنی مدیران عامل دو شرکت، ایلان ماسک در پاسخ توییت کمک و یاری انویدیا به تسلا گفت:

انویدیا، سخت‌افزاری عالی تولید می‌کند. احترام زیادی برای جانسن و شرکت وی قائل هستم. ولی نیازهای سخت‌افزاری ما، منحصر‌به‌فرد است و در تطابق و سازگاری با نرم‌افزار تولید می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات