لنوو از عرضه اولین گوشی 5G دنیا با اسنپدراگون 855 خبر داد

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
این روز‌ها کمپانی‌های برتر سازنده‌ی گوشی همراه رقابت تنگاتنگی با یک‌دیگر دارند. در این میان، شرکت لنوو اعلام کرده است که قصد ساخت اولین گوشی هوشمند 5G را دارد.
تبلیغات

چانگ چنگ از مدیران ارشد شرکت لنوو در طی پستی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر کرده است، از ساخت نخستین گوشی هوشمند 5G مجهز به اسنپدراگون ۸۵۵ توسط این شرکت خبر داد. او جزئیات دیگری در مورد دستگاه و برنامه‌ی شرکت ارائه نداده است.

با توجه به این نکته که کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸۵۵ خود ترجیح داده است که به‌جای شرکت سامسونگ با شرکت تایوانی TSMC (صنایع الکترونیک تایوان) همکاری کند، انتظار می رود که چیپ‌ست جدید ۷ نانومتری این شرکت تفاوت زیادی با چیپ‌ست‌های قبلی خود داشته باشد که بیشتر آن‌ها در اواخر سال پیش عرضه شده‌اند.

طبق خبرهای ارائه‌شده توسط شرکت آمریکایی کوالکام، تراشه‌ی اسپندراگون ۸۵۵ مجهز به مودم 5G به احتمال زیاد در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت‌های دیگر مانند Samsung ،Huawei، اپو و وان پلاس قبلا از برنامه‌ریزی خود جهت ساخت گوشی‌های مجهز به فناوری 5G در سال آینده خبر داده‌اند. شایان ذکر است که اکثر سازندگان گوشی همراه رفته‌رفته ادعاهای خود را در زمینه ساخت نسل گوشی‌های 5G کاهش می‌دهند.

5g

قبلا پیش‌بینی می‌شد که گوشی‌های دارای قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد، ولی با توجه به افزایش تقاضای مشتریان و نیازهای بازار، اولین گوشی در سال ۲۰۱۹ تولید خواهد شد.

براساس آزمایش‌ها و برآورد‌های انجام‌شده‌ی اخیر، نسخه‌ی اولیه گوشی‌های 5G سرعتی حدود ۱۰ برابر نسخه‌های 4G LTE خواهند داشت. این ویژگی سبب افزایش ۲۵۰ درصدی مصرف انرژی در این دستگاه خواهد شد. سازندگان برای رفع این مشکل به باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر، چیپ‌ست‌هایی با کارایی بهتر و ماژول‌های خنک‌کننده‌ی قوی‌تری نیاز دارند.

در حال حاضر می‌توان ایالات متحده، کره جنوبی، ژاپن، چین، استرالیا را از کشورهای پیشگامی دانست که از اینترنت نسل پنجم بهره می‌برند. شرکت‌های مخابرتی ایالات متحده آمریکا متعهد شده‌اند که امکانات مربوط به اینترنت 5G را تا سال ۲۰۲۰ در سرتاسر کشور ارائه دهند.

Lenovo به‌عنوان شرکتی که تلاش‌های فراوان و متنوعی را برای احیای کسب‌وکار خویش در صنعت موبایل انجام می‌دهد، می‌تواند از گوشی‌های مجهز به تکنولوژی 5G به‌عنوان راهی برای وجه تمایز خویش در بین گوشی‌های بالا‌رده‌ی سال آینده استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات