نمایش دیدنی کامیون مرسدس بنز یونیماگ در حوادث و بحران‌

جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مرسدس بنز یونیماگ، یک کامیون قدرتمند با توانایی‌های آف‌رود است که در نسخه‌های متنوع، ازجمله آتش‌نشان و امدادرسان، شهرت جهانی دارد.
تبلیغات

مرسدس بنز (Mercedes Benz) یونیماگ (Unimog) کامیونی همه‌فن‌حریف است. این کامیون تنومند از پس جاده‌های سخت داکار گرفته تا تبدیل‌شدن به یک خودرو مسافرتی لوکس بر می‌آید. اما وقتی این خودرو برای گذران فراغت یا مسابقات آفرود (off-road) سنگین استفاده نشود مقامات آلمانی وظیفه مهم‌تری مثل خاموش کردن آتش را بر عهده آن قرار می‌دهند.

دسته آتش‌نشانی داوطلبانه کرشزارتن (Kirchzarten) یونیماگ U5023 را از کامیونی سنگین و زمخت به کامیون آتش‌نشانی تبدیل کرده‌اند. با فاصله ۴۵ سانتی‌متری از زمین، سیستم چهار چرخ محرک دائمی و تایرهای آفرود بزرگ این کامیون همه چیز را از راه بر‌ می‌دارد و برای مبارزه با آتش در جنگل‌های انبوه آلمان ایده‌ال است.

با نصب پمپ آب زیگلر (Ziegler) یونیماگ توانایی پمپ ۳۰۰۰ لیتر آب در دقیقه را دارد. ظرفیت ذخیره این کامیون آتش‌نشانی شامل ۴۰۰۰ لیتر آب و ۵۰۰ لیتر فوم آتش‌نشانی است. یونیماگ از موتور دیزلی چهار سیلندر بلوتک  BlueTec با قدرت ۲۳۱ اسب بخار با ۹۰۰ نیوتون‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

مرسدس بنز یونیماگ
مرسدس بنز یونیماگ
مرسدس بنز یونیماگ
مرسدس بنز یونیماگ

رفع موانع راه با یونیماگ

اما یونیماگ آتش‌نشانی بدون یونیماگی دیگر برای باز کردن راه بی‌فایده است. پیمانکاران قطع درخت در شرکت گرین ورکس (Greenworx) از یونیماگ U430 مخصوص خود استفاده می‌کنند که در آن از یک جرثقیل با قابلیت از جا کندن درخت‌ها و موانع بزرگ استفاده شده‌است.

mercedes benz unimog

یونیماگ گرین‌ورکس از موتور بنزینی شش سیلندر با قدرت ۲۲۹ اسب بخار استفاده می‌کند که توسط جعبه دنده خودکار کنترل می‌شود. بالاترین سرعت این یونیماگ در جاده ۹۰ کیلومتر‌ بر‌ساعت است که برای فعالیت‌های صنعتی، کافی خواهد بود. به گفته استفاده کنندگان در گرین‌ورکس همه شرکت‌ها در صنایع مختلف علاقه‌مند به استفاده از یونیماگ شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات