شتاب باورنکردنی بی‌ ام و M5 تا نهایت سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت

پنج‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در یک فیلم کوتاه، بی‌ام‌و M5 F90 با موتور توربوشارژ  ۶۰۰ اسب بخار، مثل یک سوپراسپرت به سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

زمانی نه چندان دور تنها خودورهای سوپر‌اسپرت با ایرودینامیک فوق‌العاده، شاسی فیبرکربن و موتور‌های پرمصرف، توانایی رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشتند. اما امروزه خودروهای چهار در اندازه متوسطی مثل بی‌ام‌و F90 M5 با موتور توربو‌شارژ به آسانی، سرعت‌های بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کنند.

بی‌ام‌و M5 جدید از موتور کاملا تغییر‌یافته‌ی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر به جای نمونه‌ی ۱۰ سیلندر  E60 M5 استفاده می‌کند. موتور جدید با ۶۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۴۵ نیوتون‌بر‌متر قدرتی بیش از پیش دارد که برای رساندن این هیولای دو‌ تنی به سرعت ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت کافی است.

BMW M5    2018

این سرعت هنوز فاصله قابل توجهی با ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد اما با نگاهی به سرعت‌سنج و دور‌موتور می‌توان فهمید که M5 توسط شرکت سازنده به این سرعت محدود شده است. بسته رانندگی M، توسط بی‌ام‌و عرضه شده و محدوده سرعت‌سنج را از ۲۵۰ به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد که البته با خطا همراه است. در هر صورت دورموتور سنج بیش از ۶۰۰ دور بر دقیقه را نشان می‌دهد و خودرو تنها تمام قدرت دنده هفت خود استفاده نکرده است.

نکته مهم دیگر عرضه M5 جدید با جعبه دنده هشت سرعته ZF است که جایگزین جعبه دنده هفت سرعته DCT مدل F10 M5 شده است. با جعبه دنده جدید؛ M5 بدون محدودیت توسط شرکت و تایر‌های مناسب توانایی رسیدن به سرعت‌های بالاتر دارد. برای دیدن قدرت واقعی این خودرو باید منتظر تیونر‌ها ماند تا محدودیت سرعت این خودرو را بردارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات