محصول جدید ویسمن، به زودی معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از ۴ سال غیبت، محصول جدید شرکت آلمانی ویسمن سال آینده رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

اگر طرفدار خودروهای تولید محدود و یا شرکت‌های آلمانی باشید، حتماً برند خاص ویسمن (Wiesmann) و محصولات منحصربه‌فرد آن را به‌یاد دارید. بر اساس گفته‌های مدیرعامل این شرکت، ویسمن پس از ]چهار سال انحلال، احیاء خواهد شد و اولین محصول جدید آن سال آینده به بازار خواهد رسید.

Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن

ویسمن سال ۱۹۸۸ در آلمان بنیان‌نهاده شد تا به‌تولید خودروهای اسپرت کوپه و کروک با طراحی کلاسیک و عملکرد فنی مدرن بپردازند. خودروهای ویسمن با اینکه به محصولات دهه‌ی ۱۹۴۰ میلادی جگوار شباهت داشتند، اما زبان طراحی ویسمن اختصاصی بود؛ کاپوت بلند، بخش عقب کوتاه بدنه، تولید محدود و دست‌ساز بودن از ویژگی‌های خاص این برند است.اولین محصول ویسمن سال ۱۹۹۳ عرضه شد تا شروعی بر تولید خودروهای ویژه‌ی ویسمن با پیشرانه‌های ۸ سیلندر و ۱۰ سیلندر V شکل بی‌ام‌و باشد. از محصولات ویسمن می‌توان به مدل‌ MF5 با پیشرانه‌ی ۵ لیتری V10 بی‌ام‌و M5 و M6 با قدرت ۵۴۷ اسب بخار، گشتاور ۶۸۰ نیوتن‌متر، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و زمان ۳.۸ ثانیه در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. ویسمن در سال ۲۰۱۴ و پس از تلاش‌های ناموفق برای ورود به بازار آمریکا منحل شد.

Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن
Wiesmann / ویسمن

بر اساس گمانه‌زنی کارشناسان، محصول جدید ویسمن که با هدف فروش در بازار جهانی تولید می‌شود، می‌تواند از پیشرانه‌ی نسل جدید بی‌ام‌و M5، یعنی نمونه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴.۴ لیتری توئین توربوشارژ با قدرت ۵۹۱ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر استفاده کند. ویسمن، در فستیوال کنکو دلگانس سالون پریو بریتانیا، مورخ ۸ شهریور ماه سال جاری با نمایش مدل‌های GTMF5 کوپه و MF4 رودستر بازگشت خود به خودروسازی را جشن می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات