آواز خوانی به جای پرداخت پول؛ ابتکار یک تاکسی فنلاندی

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت فورچیوم فنلاند در اقدامی جالب، شرکت‌کنندگان در فستیوال موسیقی رویزراک را با تاکسی الکتریکی سینگالانگ و بدون دریافت هزینه به شرط خواندن آواز، جابجا می‌کند.
تبلیغات

دوستداران فستیوال موسیقی در فنلاند قادر خواهند بود تا با استفاده از تاکسی الکتریکی بی‌ام‌و i3 و بدون پرداخت کرایه، به مقاصد دلخواه خود سفر کنند. تاکسی سینگالانگ (Singalong) در روزهای ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه و همزمان با شروع به کار جشنواره رویزراک (Ruisrock) فعالیت خواهد کرد. این طرح زائیده افکار شرکت فورچیوم (Fortum) است که در زمینه انرژی پاک فعالیت می‌کند.

فورچیوم قصد دارد علاقه‌مندان به حضور در جشنواره‌های بین‌المللی را تشویق کند که به سمت تغییر مثبت و جهان بدون آلودگی حرکت کنند. این شرکت علاوه بر ارائه طیف وسیعی از راه‌حل‌های برقی، گرمایش و سرمایش، در زمینه توسعه شارژ خودروی برقی نیز فعالیت می‌کند و همراه با شرکت Drive EV، مالک یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های شارژ در سراسر منطقه شمال اروپا و اقیانوس اطلس یا نوردیک (Nordic) است.

تاکسی برقی سینگالانگ که ترکیبی از عناصر حمل‌ونقل تمام الکتریکی، خدمات اشتراک سواری و کارپول کارائوکه جیمز کوردن است، از مشتریان پول نقد یا کارت اعتباری درخواست نمی‌کند و تنها از آن‌ها می‌خواهد که ساکت ننشینند و به آواز و موسیقی بپردازند.

یوسی مالکیا از مسئولان شرکت فورچیوم گفت:

ما می‌خواهیم با استفاده از تاکسی سینگالانگ، به روشی شاد و سرزنده به مردم نشان دهیم که رانندگی با یک خودروی الکتریکی چه اندازه راحت و آسان است. خودروی برقی بدون سروصدا است و نشستن در آن به سرنشینان امکان می‌دهد که از آواز خواندن، بدون صدای زمینه خودرو لذت ببرند.

جشنواره موسیقی رویزراک از روز جمعه ۱۵ تا ۱۷ تیر ماه در جزیره رویزالو برگزار خواهد شد. در فاصله برگزاری این جشنواره، تاکسی برقی سینگالانگ در مسیر بین رودخانه آئوراجوکی و ایستگاه اتوبوس فعالیت می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند از خدمات رایگان آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات