۵ هزار دستگاه تسلا مدل 3 در یک هفته تولید شد

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سرانجام ایلان ماسک به وعده‌ی خود عمل کرد و در طول یک هفته، ۵ هزار دستگاه تسلا مدل 3 تولید شد.
تبلیغات

پس از هدف‌گذاری تولید ۵ هزار دستگاه تسلا مدل 3 در یک هفته، بالاخره این شرکت آمریکایی تقریباً این مأموریت را به‌انجام رساند. بر اساس گزارش رویترز، در روز آخر هفته‌ی پایانی سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸،  با چند ساعت تأخیر و گذشتن از نیمه‌شب، تیراژ ۵ هزار دستگاه مدل 3 به پایان رسید.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

به‌درخواست ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، باید هر هفته ۵ هزار دستگاه مدل 3 تولید شود. پس از کیفیت سنجی آخرین دستگاه مدل 3، یکی از کارکنان تسلا اشاره کرد که حفظ روند تولید انبوه در بلند مدت قابل تضمین نیست. تسلا برای نشان دادن ظرفیت خود در تولید انبوه و جلوگیری از تأخیرهای بیشتر، هزینه‌ی قابل توجهی پرداخت کرده است. تولید مدل 3 بارها با مشکلات مختلفی چون استفاده بیش از حد اتوماسیون در خط تولید و مشکل پک باتری با تأخیر مواجه شده است. با نزدیک شدن به پایان سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، ماسک دستور برپایی خط تولید زیر یک چادر بزرگ در خارج از کارخانه‌ی اصلی را داد.

Elun Musk

یکی از کارکنان تسلا در این مورد گفت:

فشار زیادی تحمل کردیم؛ همه در حال تلاش بودند.

یکی دیگر از کارکنان فضای کارخانه را پس از مونتاژ آخرین مدل 3، در قالب جشن بزرگ توصیف کرد. بر اساس گفته‌های کارکنان تسلا، برای دست‌یابی به هدف تعیین شده، نیروهای انسانی بیشتر به‌خدمت گرفته شدند؛ حتی برای کمک بیشتر، نیروهای خط تولید مدل S هم قرض گرفته شدند. احتمالاً مقامات تسلا به‌زودی با آمار تولید و تحویل مدل 3 در رسانه‌ها حاضر می‌شوند و در مقابل سرمایه‌گذاران امکان ادامه دادن روند تولید انبوه در این برند را ارزیابی می‌کنند.

Tesla Model 3 / تسلا مدل 3

پیش از این برایان جانسون، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی مالی بارکلیز (Barclays) از احتمال روند رشد سریع تولید مدل 3 و مداوم نبودن آن خبر داده بود. مقامات تسلا نیز حدود دو ماه گذشته اعلام کرده بودند که، مجموع مبالغ درخواست و حذف رزرو مدل 3 از ۴۵۰ هزار دلار فراتر رفته است. نکته‌ی جالب این است که در حال حاضر تسلا فقط نسخه‌ی ۳۵ هزار دلاری مدل 3 را تولید می‌کند که البته فقط روی کاغذ این قیمت پایه خورده است؛ هنوز از نسخه‌ی ارزان‌تر خبری نیست و البته مشخص نیست که از هر نسخه چه‌تعداد سفارش ثبت شده است. ماسک پس از ابراز خرسندی از تولید ۵ هزار دستگاه مدل 3 در یک هفته، اشاره کرد که انتظار افزایش یک هزار دستگاه دیگر به این رقم را دارد. علاوه بر مدل 3 تسلا به تولید ۷ هزار دستگاه مدل S و X در یک هفته نیز دست یافت.

Elon Musk

ماسک در ایمیل خود به کارکنان شرکت نوشت:

فکر می‌کنم که دیگر یک شرکت خودروسازی واقعی شده‌ایم.

حدود یک ماه پیش، ماسک اعلام کرده بود که رسیدن به رکورد تولید ۵ هزار دستگاه مدل 3 تا پایان سه ماهه‌ی دوم سال امکان‌پذیر است. در آن زمان خط تولید تسلا هر هفته ۳۵۰۰ دستگاه مدل 3 خروجی داشت. اضافه کردن تولید ۱۵۰۰ دستگاه بیشتر، متوجه برنامه‌ی اختصاصی ماسک موسوم به «تولید انفجاری» است. سؤال اصلی این است که آیا تسلا می‌تواند بدون نیاز به این برنامه، در بلند مدت تولید انبوه داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات