بخش عمده‌ای از شرکت گوگل توسط آزادکارها اداره می‌شود

جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
آزادکارها نقش پررنگی در پروژه‌های شرکت گوگل دارند و تعداد آن‌ها نسبت به هر زمانی بسیار بیشتر شده اما اعتبار زیادی به آن‌ها داده نمی‌شود.
تبلیغات

اگر بخش عمده‌ای از کسب‌وکار شما نیز به آزادکارها وابسته است یعنی نقاط مشترک زیادی با شرکت گوگل دارید. طبق گزارش Bloomberg و به نقل از کسی که در جریان نیروی کار این شرکت بوده، شرکت گوگل برای اولین بار در تاریخ ۲۰ ساله‌ی خود بیش از هر زمانی کارمند آزادکار استخدام کرده است. آمار دقیقی از تعداد کارمندان استخدام شده در دست نیست اما به گزارش این شرکت تعداد کارمندان تا پایان ماه ژوئن از مرز ۸۹ هزار عبور کرده است. شرکت گوگل از ارائه‌ی هرگونه گزارشی مبنی برای تعداد دقیق کارمندان خود اجتناب کرده است اما یکی از سخنگویان شرکت به سایت Inc گفته است شرکت گوگل برای انجام وظایف کارمندانی که مرخصی زایمان می‌گیرند از نیروی کار آزادکار کمک می‌گیرد. این شرکت همچنین برای انجام کارهایی که نیاز به استعدادی فراتر از استعداد نیروهای کار خود دارد از این افراد کمک می‌گیرد.

استخدام کارمندان موقت در مخارج شرکت صرفه‌جویی کرده و همچنین میزان بهره‌وری و کیفیت کار خروجی را بالا می‌برد. یکی از مراکز نظرسنجی اعلام کرده است از هر پنج کارمند آمریکایی یک نفر، پیمانکار مستقل است. نتیجه‌ی مطالعات دیگری نیز اعلام کرده است آزادکارها ۱۵.۸ درصد کل نیروی کار آمریکا را تشکیل می‌دهند که همین آمار در دهه‌ی گذشته ۱۰.۱ درصد اعلام شده است.

google

کارمندان قراردادی گوگل از برخی مزایای ویژه‌ی کارمندان تمام‌وقت بهره‌مند می‌شوند. به‌عنوان مثال می‌توانند از کافه تریای شرکت غذای مجانی دریافت کنند و به برخی از امکانات شرکت مانند باشگاه بولینگ و باشگاه بدن‌سازی دسترسی داشته باشند. آن‌ها برای استفاده از سایر امکانات شرکت مانند استفاده از اتوبوس برای ورود به محوطه‌ی گوگل باید هزینه پرداخت کنند اما برای کارمندان تمام‌وقت این خدمات رایگان است. یکی از سخنگویان شرکت گوگل به سایت Inc گفته است شرکت برای هر سفر با اتوبوس کمتر از دو دلار از کارمندان قراردادی پول می‌گیرد و اگر این خدمات رایگان بود به‌عنوان سود مالیاتی در نظر گرفته می‌شد و به درآمد ضربه می‌زد.

google

کارمندان گوگل همچنین بر اساس نوع قرارداد خود دارای نشان‌هایی با رنگ متفاوت هستند تا از طرف بخش امنیت شرکت از کارمندان تمام‌وقت تشخیص داده شوند. این موضوع برای برخی کارمندان قراردادی چندان خوشایند نیست زیرا با وجود حضور در شرکت احساس می‌کنند بخشی از نیروی کار گوگل نیستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات