بی ام و BMW X5 M با تیونینگ اتوداینامیکس معرفی شد

یک‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک شرکت تیونیگ هلندی با نام اتوداینامیکس نسخه‌ی تقویت شده از بی‌ام‌و X5 M را معرفی کرده است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
تبلیغات

 دو ماه پیش بود که بی‌ام‌و از مدل کاملا جدید X5 رونمایی کرد اما این خودرو هنوز وارد بازار نشده است و برای طرفداران نسخه‌های اسپرت، بی‌ام‌و هنوز نسخه‌ی M این خودرو را رونمایی نکرده است. رونمایی از نسخه‌ی M-Power بی‌ام‌و X5 جدید احتمالا به سال آینده موکول شده است چون فعلا خبری از این خودرو نیست. اما برای کسانی که نمی‌توانند تا زمان رسیدن X5 جدید صبر کنند یک شرکت تیونینگ هلندی با نام اتوداینامیکس (Auto-Dynamics) اقدام به معرفی نسخه‌ی تقویت شده از نسل فعلی بی‌ام‌و X5 M کرده است که با کد اتاق F85 شناخته می‌شود.

BMW X5 M Auto Dynamics

میزان تغییرات و تیونیگ انجام شده برروی X5M به حدی است که می‌توان آن را رقیب بسیار جدی برای لامبورگینی اوروس افسانه‌ای دانست. ابتدا باید اشاره کنیم که رقیب ایتالیایی BMW X5 یعنی لامبورگینی اوروس می‌تواند ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. اما مشخصات بی‌ام‌و X5 M اتوداینامیکس حتی جذاب‌تر از اوروس است چون اتوداینامیکس توانسته قدرت پیشرانه‌ی V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری این خودرو را به ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور آن را نیز به ۸۸۰ نیوتون متر برساند. این افزایش چشمگیر قدرت با کمک اعمال تغییرات در واحد کنترل الکترونیکی پیشرانه و استفاده از سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت آکراپویچ به دست آمده است.

BMW X5 M Auto Dynamics

 تیونر اقدام به استفاده از فیلترهوای اسپرت و برخی قطعات دیگر در این خودرو کرده است. با انجام این تغییرات، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو به ۳.۵ ثانیه رسیده که این عدد برای خودرویی با وزن ۲۳۸۶ کیلوگرم بسیار عالی است. از این نظر این خودرو در مقایسه با نسخه‌ی استاندارد خود ۰.۱ ثانیه سریع‌تر است. البته این افزایش قدرت تاثیری برروی حداکثر سرعت خودرو نگذاشته و همچنان حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

BMW X5 M Auto Dynamics

در کنار تغییرات فنی اتوداینامیک اقدام به نصب رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی به رنگ مشکی در این خودرو کرده است که ظاهری بسیار اسپرت، خشن و جذاب فراهم می‌کنند. کل بدنه‌ی این خودرو نیز به رنگ مشکی و کالیپرهای ترمز نیز به رنگ آبی درآمده‌اند که تضاد زیبایی را با رنگ بخش‌ها ایجاد کرده است. تیونر از سیستم تعلیق هامان نیز استفاده کرده که موجب چسبندگی و پایداری بیشتر این خودرو، سر پیچ‌ها شده است. به این ترتیب توانایی‌های حرکتی بی‌ام‌و X5 M، هنگام مانور در پیچ‌ها یا حرکت با نهایت سرعت در خط مستقیم، هوشمندانه‌تر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات