مدل آزمایشی هایپرلوپ به سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت رسید

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در سومین مسابقه سالانه هایپرلوپ اسپیس‌ایکس که در مقر این شرکت انجام شد، تیم دانشجویی وار از دانشگاه مونیخ با رسیدن به سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت به عنوان نخست دست یافت.
تبلیغات

سال گذشته بود که تیم دانشجویی وار (WARR) از دانشگاه فنی مونیخ برنده مسابقات هایپرلوپ اسپیس‌ایکس شد. در این رقابت تیم WARR موفق شد تا پاد هایپرلوپ خود را به بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند. امسال نیز مسابقه هایپرلوپ اسپیس‌ایکس با شرکت‌ تیم‌های مختلفی در کالیفرنیا به پایان رسید و بار دیگر تیم WARR موفق شد با دستیابی به بیشینه سرعت ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت، به عنوان نخست دست یابد. 

SpaceX Hyperloop Pod / پاد هایپرلوپ اسپیس‌ایکس

سرپرست تیم وار پس از موفقیت مجدد در این مسابقه گفت:

ما هیجان‌زده هستیم اعلام کنیم که تیم ما یعنی وار هایپرلوپ، برنده مسابقات قهرمانی ۲۰۱۶ پاد هایپرلوپ اسپیس‌ایکس شد. ما موفق شدیم تقریبا ۵۰ درصد سریع‌تر از سال گذشته عمل کنیم و به سرعت نهایی ۴۶۷ کیلومتر بر ساعت (۲۹۰ مایل بر ساعت) رسیدیم! ما می‌خواهیم صادقانه از همه حامیان خود تشکر کنیم.
SpaceX Hyperloop Pod / پاد هایپرلوپ اسپیس‌ایکس

این سومین رقابت هایپرلوپ پاد برای تولید نمونه‌های عملی از سیستم حمل‌ونقل فوق سریع اسپیس‌ایکس بود و تیم WARR در تمام این مسابقات، عنوان قهرمانی را به دست آورد. در سال ۲۰۱۷، تیم وار با مدلی از هایپرلوپ خود شرکت کرد که در نهایت به بیشینه سرعت ۹۳ کیلومتر بر ساعت دست یافت. دیگر فینالیست‌ها شامل تیم دانشگاه دلفت از هلند با سرعت ۱۴۱ کیلومتر بر ساعت، و EPFLoop از سوئیس با سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت بود. این مسابقات با حضور ۲۰ تیم دانشجویی و دانشجویانی از ۴۰ کشور جهان در مقر اسپیس‌ایکس در کالیفرنیا برگزار شد.

SpaceX Hyperloop Pod / پاد هایپرلوپ اسپیس‌ایکس

در این دوره از مسابقات هایپرلوپ، الزامات رقابت نیز افزایش یافت؛ همانند دو دوره قبلی تیم‌ها اجازه داشتند که نمونه خود را با تقویت پیشرانه ساخت اسپیس‌ایکس بسازند، اما باید تمام مسیر را به طور خودکار به سمت جلو حرکت کند. همچنین رقابت ثانویه‌ای وجود داشت که در آن نمونه‌های ساخته‌شده باید هم‌ترازی خود را هنگام حرکت روی مسیر، به مدت زمان طولانی حفظ کنند. علاوه بر این هر کدام از هایپرلوپ‌های تیم‌ها مجبور بودند که آزمایش‌ها و بازرسی‌های زیادی برای اطمینان از ایمنی، به خصوص در لوله‌های خلاء بگذرانند. 

هایپرلوپ نوع جدیدی از سیستم حمل‌ونقل فوق‌ سریع است که در سال ۲۰۱۳ توسط ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌های تسلا موتورز و اسپیس‌ایکس مطرح شد. از آن زمان تاکنون، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توسعه هایپرلوپ به وجود آمد، اما هنوز راه زیادی تا دستیابی به سرعت ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات