نمایش تصاویر دونالد ترامپ در نتایج تصاویر گوگل با جستجوی واژه idiot

جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
چنانچه هم‌اکنون واژه‌ی «idiot» را در گوگل جستجو کنید، تصاویر دونالد ترامپ در نتایج ظاهر می‌شود، یک فعال اینترنتی با آگاهی از الگوریتم جستجوی گوگل، اعتراض خود را بیان کرده است.
تبلیغات

یک فعال اینترتی در اعتراض به سیاست‌های اخیر دونالد ترامپ در رابطه با مهاجران روش جالبی را برای اعتراض انتخاب کرده است، او با شناخت دقیق الگوریتم جستجوی گوگل، پرتره‌های متعلق به دونالد ترامپ را به اولین نتایج جستجوی گوگل آورده و از این‌ رو اگر کلمه‌ی «idiot» به معنی احمق را در گوگل جستجو کنید، تصاویر ترامپ را مشاهده می‌کنید. 

احمق خطاب کردن دونالد ترامپ از زمانی پررنگ‌تر شد که او ابتدای هفته‌ی جاری، سفری به بریتانیا داشت و از این‌ رو معترضان با خواندن آهنگی مشهور با نام «American Idiot» از گروه راک Green Day، اعتراض خود را به حضور دونالد ترامپ در این کشور اعلام کردند؛ البته نباید از حضور کاربران Reddit غافل بود. دنبال‌کنندگان ردیت نیز به این کمپین پیوسته و با حمایت خود، فرایند استفاده از الگوریتم گوگل برای نمایش تصاویر دونالد ترامپ را تسریع کردند. 

گوگل دخالتی در فرایند نمایش نتایج جستجو ندارد، این شرکت قبلا نیز اعمال کرده بود که هیچ نظارت یا دخالتی به‌صورت مستقیم در نتایج جستجو ندارد، از این رو است گوگل بارها دچار مشکلاتی شده؛ با توجه به نبود نظارت بر نحوه‌ی نمایش نتایح، برخی از تصاویر که باب میل گروه‌ها و شماری از اقلیت‌ها نبوده، پس از نمایش داده شدن در نتایج، اعتراضاتی را علیه گوگل برانگیخته است. گوگل اعلام کرده که رتبه‌ی سایت در نتایج جستوی گوگل به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، هر چند بعضا استفاده از ظرافت‌های زبانی باعث می‌شود تا تمام فاکتورها و پیش‌بینی‌های اولیه که در الگوریتم گوگل در نظر گرفته شده، بی‌اثر شده و در نهایت گاهی نتایج متفاوتی برای کاربر به نمایش گذاشته شود. 

ضعف‌های موجود در الگوریتم گوگل نشان می‌دهد که هنوز نمی‌توان در برخی مفاهیم انسانی و اجتماعی، الگوریتم‌های هوشمند را دخیل کرد. با وجود اینکه طی سال‌های اخیر گوگل با چنین مشکلاتی روبه‌رو شده است؛ اما هنوز هم روزنه‌هایی وجود دارد که اغلب فعالان اجتماعی با بهره‌گیری از آن‌ها، اعتراضات خود را به شکل رساتری به گوش شنوندگان و مخاطبان می‌رسانند. به نظر می‌رسد نتایج جستجوی گوگل و در رأس این نتایج، الگوریتم جستجوی گوگل هنوز به رأی‌های مثبت کاربران Reddit در قبال یک موضوع آسیب‌پذیر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات