آمازون، رکورد بزرگترین کمپین خود را با فروش ۱۰۰ میلیون قلم کالا شکست

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
همزمان با آغاز کمپین روز پرایم، آمازون با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون کالا، رکورد فروش تاریخ کمپین‌های خود را جابه‌جا کرد.
تبلیغات

فروش روز پرایم آمازون تمام شده است و از این‌رو بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان، بخشی از آمارهای مربوط به این کمپین خرید را منتشر کرد. براساس آمارهای ارائه‌شده، کمپین روز پرایم به بزرگ‌ترین کمپین فروش آمازون در طول تاریخ این کمپانی تبدیل شده است. آمازون اعلام کرده که فروش روز آمازون پرایم، تمام کمپین‌های فروش تاریخ آمازون از قبیل جمعه‌ی سیاه، دوشنبه‌ی سایبری و روز پرایم سال گذشته را پشت‌سر گذاشته است.

آمازون، میزان دقیق فروش خود طی روز آمازون پرایم را ارائه نکرده و فقط به ذکر این نکته بسنده کرده است که اعضای سرویس آمازون پرایم در اقصی نقاط جهان بیش از ۱۰۰ میلیون قلم کالا را طی این کمپین خریداری کرده‌اند. آمازون همچنین اعلام کرده که میزان فروش کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بر بستر فروشگاهی آمازون از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است.

محصولات تولیدشده توسط Amazon، طی کمپین آمازون پرایم با استقبال بالایی روبرو شده‌اند؛ از جمله‌ی این محصولات می‌توان به فایر تی‌وی با ریموت مجهز به دستیار صوتی هوشمند الکسا در کنار بلندگوی اکو دات اشاره کرد.

هرچند آمازون جزئیاتی را از درآمد مالی خود طی برگزاری کمپین پرایم آمازون ارائه نکرده است، اما باید به این نکته اشاره کرد که برآوردهای RBC Capital‌ نشان از کسب درآمد ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلاری این کمپانی از فروش روز پرایم دارد.

آمازون پرایم

البته باید به این نکته اشاره کرد که برگزاری کمپین روز پرایم آمازون چندان نیز عاری از مشکل نبود. ساعات اولیه‌ی این کمپین با مشکلات فنی همراه شد؛ به‌طوری‌که آمازون از دسترس خارج شده بود. براساس برآوردهای انجام‌شده توسط One Click Retail، در دسترس نبودن سایت آمازون ضرری ۱.۲ میلیون دلاری را برای هر دقیقه به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان تحمیل کرده است. با توجه به اینکه سایت آمازون برای نزدیک به ۷۵ دقیقه از دسترس خارج شده بود، احتمال تحمیل ضرری نزدیک به ۹۰ میلیون دلار به این فروشگاه وجود دارد.

کمپین روز پرایم را باید فرصتی مناسب برای کاربران سرویس Amazon Prime خواند تا با بهره‌گیری از تخفیف‌های در نظر گرفته‌شده، بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با قیمتی نازل خریداری کنند. آمازون پرایم، سرویسی است که کاربران می‌توانند با پرداخت سالانه ۱۱۹ دلار حق اشتراک از ویژگی‌های آن استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات