طراحی چه نقشی در موفقیت کسب و کار دارد

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی یکی از پایه‌ای‌ترین المان‌های هر کسب‌وکار است که در موفقیت یا شکست در رسیدن به هدف نقشی اساسی دارد.
تبلیغات

در تاسیس و توسعه‌ی کسب‌وکار و خصوصا برندسازی برای آن، طراحی، نمادشناسی و ظاهر نقشی اساسی دارد. در این میان شرکت‌های موفق با زبان طراحی منحصر به‌فرد، زمانی مقتضی را به طراحی و شکل‌دهی المان‌های اصلی خود مانند نام و لوگو اختصاص می‌دهند. قطعا برنامه‌ریزی‌های بازاریابی و طرح کسب‌وکار هم در موفقیت یک شرکت نوپا سهم دارند اما این قسمت‌ها همگی در کنار یکدیگر معنی پیدا می‌کنند.

محققان دانشگاه علم و فناوری میزوری در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که تنها دو دهم ثانیه طول می‌کشد تا کاربر نگاهی کلی به وبسایت شرکتی داشته و به آن جذب شود. این عدد بسیار کوچک، نتیجه‌ی تمام ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها تلاش تیم طراحی شما خواهد بود. این زمان در اپلیکشین، تبلیغات بنری دیجیتال و تبلیغات فیزیکی نیز در همین حدود است. در نتیجه سرمایه‌گذاری روی طراحی باید بخش مهمی از تصمیمات یک کارآفرین باشد چرا که زمان کمی برای تاثیرگذاری روی مخاطبان دارد.

پس از جلب توجه اولیه، نوبت به نقش محتوا و ترتیب قرارگیری اطلاعات مورد نیاز مشتری می‌رسد. تصور کنید که کاربری وارد وبسایت شما شده و جذب طراحی آن می‌شود. حال اگر این کاربر نتواند اطلاعات مورد نظر خود را به سرعت پیدا کند، در مرحله‌ی اول از شما ناامید می‌شود (که اعتباری بسیار مخرب برای برند است) و سپس به سراغ گوگل رفته تا شرکتی با اطلاعات بهتر پیدا کند. یک نکته‌ی جالب در این مورد آن که بالا بودن آمار مشاهده‌ی صفحه‌ی پرسش و پاسخ، نشان‌دهنده‌ی کامل نبودن اطلاعات اولیه‌ی وبسایت است.

طراحی متریال

طراحی یکی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که با برنامه‌ریزی صحیح قطعا بازگشت موفقی خواهد داشت. اگر ویترین فروشگاه شما جذاب باشد، خریداران بیشتری به آن رجوع کرده و در پایان روز فروش بیشتری خواهید داشت. در نهایت این طراحی، عملکرد و طراحی محصول نهایی است که موفقیت شما را تضمین می‌کند. فراموش نکنید که طراحی افراد را به سمت شما جذب می‌کند و دو عامل دیگر آنها را نگه می‌دارند.

تنها دو دهم ثانیه برای جذب مخاطب در وبسایت یا تبلیغات زمان دارید

برای به کار گرفتن هرچه بهتر این سه مورد در استراتژی کاری، باید ابتدا هدف طراحی را مشخص کنید. یک طراحی خوب، داستانی عالی برای مخاطب تعریف می‌کند. این داستان می‌تواند برند شما را منسجم کرده و نوآوری را نیز به جریان بیندازد. در مرحله‌ی دوم باید همکاری را میان اعضای شرکت جاری کنید. قطعا همه‌ی افراد حاضر در سازمان از اهمیت طراحی آگاه نبوده و به آموزش نیاز دارند. مرحله‌ی بعدی، فراهم کردن ابزار و اطلاعات لازم برای تیم طراحی است. در نهایت به یاد داشته باشید که موارد زیر، اصلی‌ترین بخش‌ها در طراحی هویت برند شما خواهند بود:

لوگو: اگر لوگوی شما بی‌کیفیت باشد، برندتان بی‌کیفیت به نطر می‌رسد. وقار، سادگی، شفافیت و ماندگاری از خصوصیات یک لوگوی عالی هستند.

رنگ: یک ترکیب یا پالت رنگ برای برند انتخاب کنید. رنگ‌هایی که انرژی، محصول و برند شرکت شما را فریاد بزنند. یک لوگوی خوب همراه با ترکیب رنگ عالی با نفوذ به چشمان مخاطب موفقیت شما را تا حد زیادی تضمین می‌کنند.

گرافیک: استفاده از المان‌های گرافیکی جذاب خصوصا در طراحی وبسایت، نفوذ شما به ذهن مخاطبان را بهبود می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات