اولین تصویر واقعی فاش شده از پنل شیشه‌ای آیفون ۲۰۱۸ رؤیت شد

چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برای اولین بار، تصویری واقعی از پنل شیشه‌ای سری گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ در توییتر به اشتراک گذاشته شد.
تبلیغات

تاکنون، خبرها و گزارش‌های بسیاری درباره‌ی گوشی‌های آیفون سال ۲۰۱۸ منتشر شده؛ حتی تصاویر شماتیکی از طراحی ظاهری آن به‌صورت غیر رسمی به اشتراک گذاشته شده است؛ اما امروز برای نخستین بار، تصویر قطعات واقعی آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل را مشاهده می‌کنیم. تصویر فاش‌شده پنل شیشه‌ای گوشی‌های هوشمند مورد انتظار اپل را در کنار هم نشان می‌دهد.  

پنل شیشه‌ای در قسمت قاب جلویی گوشی آخرین لایه‌ای است که روی نمایشگر قرار می‌گیرد. در تصویر پنل شیشه‌ای قاب جلویی هر سه مدل آیفون ۲۰۱۸، شامل مدل‌های ۵.۸ و ۶.۵ اینچی OLED و مدل ۶.۱ اینچی LCD نشان داده می‌شود. اگر تصویر فاش شده حقیقی باشد، این اولین باری است که یکی از قطعات گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته می‌شود. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، طراحی پنل شیشه‌ای مدل ارزان‌قیمت LCD بسیار به طراحی آیفون ۱۰ شباهت دارد.

آیفون 2018

پنل جلویی آیفون ۱۰ پلاس، آیفون ۲۰۱۸ و آیفون ۱۰

برای طراحی نمایشگر تقریبا بدون حاشیه‌ی LCD باید از فناوری‌های جدید کمک گرفت و ظاهرا اپل برای کاهش حاشیه‌ی نمایشگر‌های LCD راهکاری در نظر گرفته است. البته انتظار نمی‌رود حتی نسخه‌ی نمایشگر OLED نیز کاملا بدون حاشیه طراحی شده باشد. پیش از این رندرهایی از طراحی حاشیه‌ی ضخیم نسخه‌ی LCD به نمایش گذاشته شده؛ ولی در تصویر فاش شده جدید همه چیز بهتر نشان داده شده است. باید خاطرنشان کرد که تصویر فاش شده توسط بن گسکین، افشاگر معروف در توییتر به اشتراک گذاشته شده است.

آیفون 2018

البته گسکین علاوه‌بر تصویر پنل شیشه‌ای جلو، تصویر رندر دیگری نیز در توییتر به اشتراک گذاشته است. هنگامی که هر سه گوشی هوشمند Apple در کنار یکدیگر قرار داده شوند، تفاوت ضخامت حاشیه‌ی آن‌ها به‌خوبی قابل مقایسه است.

طراحی آیفون ۲۰۱۸ شباهت زیادی به iPhone 10 دارد؛ ولی کاربران می‌توانند آن را با قیمت به مراتب پایین‌تری خریداری کنند. همین مساله می‌تواند منجر به رضایت بیشتر طرفداران اپل بشود. براساس گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد قیمت آیفون ۲۰۱۸ نسخه‌ی LCD، احتمال می‌رود که قیمت گوشی آیفون ۲۰۱۸ مدل LCD، در بدترین حالت و بالاترین قیمت در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار و در بهترین حالت و کمترین قیمت، در حدود ۵۵۰ دلار باشد.

البته براساس برخی نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، تنها در حدود ۱۳ درصد از کاربران علاقه‌مند به خرید نسخه‌ی LCD آیفون ۲۰۱۸ هستند و ظاهرا تمایل بیشتر کاربران به خرید نسخه‌ی OLED است. باید دید در نهایت کاربران ترجیح می‌دهند قیمت پایین‌تری بپردازند یا اینکه تصمیم می‌گیرند با پرداخت قیمت بالاتر، نسخه‌ی OLED را خریداری کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات