آپدیت جدید اسکایپ با بهبود تماس‌های تصویری و ویژگی‌های جدید

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پس از مدت‌ها، نسخه‌ی جدید اسکایپ را با بهبودهای فراوان در بخش تماس تصویری و ویژگی‌های جدید منتشر کرد.
تبلیغات

مایکروسافت از سال گذشته در حال تغییر و بازطراحی اپلیکیشن محبوب خود، اسکایپ است. اهالی ردموند پس از مدت‌ها نسخه‌ی جدیدی از اسکایپ را با موارد بهبودیافته‌ی بی‌شمار و ویژگی‌های جدید منتشر کردند. در نسخه‌ی جدید اسکایپ، مواردی چون افزایش کیفیت تماس ویدیویی، قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه و افزودن ویژگی منشن کردن افراد به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، ویژگی‌های دیگری نیز در نسخه‌ی جدید Skype دیده می‌شود که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اضافه شدن گالری برای فایل‌های چند‌رسانه‌‌ای چت‌ها و افزایش حجم فایل‌های ارسالی به ۳۰۰ مگابایت اشاره کرد. همچنین در به‌روزرسانی آتی این نرم‌افزار شاهد اضافه شدن ویژگی‌های مهم دیگری چون قابلیت ضبط تماس‌ها و رمزنگاری پیام‌ها، تماس صوتی و فایل‌های ارسالی خواهیم بود.

Microsoft نسخه‌ی هشتم اسکایپ را در پاییز گذشته و با تمرکز بر المان‌های بصری، کدگذاری رنگ‌ها در بخش چت‌ و ایموجی‌های واکنش‌گرا بازطراحی کرد. در نسخه‌ی جدید این نرم‌افزار که برای دسکتاپ منتشر شده، ویژگی‌های افزایش حجم فایل‌ها و قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در هنگام تماس ویدیویی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اسکایپ جدید

طبق آمارها، در حال حاضر اپلیکیشن اسکایپ از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال برخوردار است؛ اما به‌نظر می‌رسد این آمار در آینده رشد چندانی نکند. وجود رقبای قدرتمندی چون فیس‌تایم اپل و واتساپ، عرصه‌ی رقابت را برای ردموندی‌ها تنگ کرده است. اضافه شدن ویژگی‌های نوپا و الهام از دیگر رقبا سبب شده است تا اسکایپ همچنان گزینه‌ی مناسبی برای کسب‌وکارهای مختلف و استفاده‌ی روزانه به‌شمار آید.

به‌طور حتم، مایکروسافت برای حضور در میدان رقابت باید تمامی ویژگی‌های قابل انتظار در عصر فعلی را در محصول خود بگنجاند. حال آنکه این شرکت با افزودن ویژگی‌هایی چون پشتیبانی از ویدیو با کیفیت HD، تماس تصویری گروهی با ظرفیت ۲۴ نفر و قابلیت پرکاربرد منشن که از توییتر الهام گرفته شده است، حُسن‌ نیت خود را ثابت کرده است.

علاوه‌بر این، مایکروسافت قصد دارد تا به‌زودی قابلیت‌های جدید دیگری چون دعوت با پروفایل برای پیوستن به چت، اطلاع از رسیدن پیام‌ها به افراد و لینک برای گروه‌ها را به اسکایپ اضافه کند؛ با این حال، ویژگی جدید و مورد انتظار اسکایپ، قابلیت رمزنگاری تماس‌های صوتی است که به‌وسیله‌ی پروتکل‌هایی با استاندارد صنعتی ایمن‌سازی خواهند شد.

در نهایت باید گفت که نسخه‌ی جدید اسکایپ با تمامی ویژگی‌های ذکرشده به‌زودی برای کاربران iOS منتشر خواهد شد. همچنین نسخه‌ی جدید اسکایپ تا پایان ماه سپتامبر جایگزین نسخه‌های قبلی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات