جف بزوس با سرمایه ۱۵۰ میلیارد دلاری، ثروتمندترین مرد تاریخ حوزه فناوری شد

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جف بزوس با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار و عبور از بیل گیتس عنوان ثروتمندترین مرد تاریخ حوزه‌ی فناوری را به نام خود ثبت کرد.
تبلیغات

جف بزوس عنوان ثروتمندترین فرد تاریخ دنیای فناوری را از آن خود کرد. بر‌اساس اطلاعات آماری مندرج در Bloomberg Billionaires Index، ارزش خالص سرمایه‌ی جف بزوس، خالق و بنیان‌گذار آمازون از مرز ۱۵۰ میلیارد دلار گذشت. با این حساب سرمایه‌ی او، ۵۵ میلیارد دلار از بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت بیشتر شد و در حال حاضر عنوان ثروتمندترین فرد در تاریخ دنیای فناوری را از آن خود کرده است.  

جف بزوس ۵۴ ساله توانست از بیل گیتس ثروتمندتر شود. در سال ۱۹۹۹ بیل گیتس با سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیارد دلاری خود به عنوان ثروتمندترین مرد جهان در حوزه فناوری شناخته شد و اکنون جف بزوس با سرمایه‌ی ۱۴۹ میلیارد دلاری خود توانست این جایگاه را از آن خود کند و تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان در حوزه‌ی فناوری شود. طبق اطلاعات آماری منتشر شده از سوی فوربز از سال ۱۹۸۲ تاکنون هیچ‌کس نتوانسته است چنین سرمایه‌ای در حوزه‌ی فناوری داشته باشد و جف بزوس، بالاترین رکورد سرمایه‌داری را برای اولین بار در طول تاریخ به نام خود ثبت کرد. 

جف بزوس

وقتی Amazon برای حراج سالیانه‌ی تابستانی ۳۶ ساعته یا همان روز پرایم (Prime Day) آماده می‌شد، مشکلاتی برای وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل آمازون رخ داد؛ اما این شرکت توانست عبور موفقی از این شرایط داشته باشد. روز گذشته، ابتدا ارزش سهام آمازون با رشد ۵ درصدی از  ۱۸۲۲.۴۹ دلار به ۱۸۴۱.۹۵ دلار رسید؛ ولی سرمایه‌ی جف بزوس تنها برای مدت‌زمان کوتاهی روی نمودار از مرز ۱۵۰ میلیارد دلار عبور کرد.

بعد از انتشار نتایج مأیوس‌کننده‌ی نتفلیکس، ارزش سهام آمازون به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید. ارزش خالص سرمایه‌ی Jeff Bezos در سال جاری حدود ۵۲ میلیارد دلار افزایش یافته است که بیشتر از کل دارایی جک ما، ثروتمندترین فرد آسیا و مدیرعامل شرکت علی‌بابا است. با چنین سرمایه‌ای جف بزوس فاصله‌ی کمی با سرمایه‌ی ۱۵۱.۵ میلیارد دلاری خانواده‌ی والتون دارد که به عنوان ثروتمندترین خانواده جهان شناخته می‌شوند. 

مایکل کول، مدیر عامل Cresset Family Office، اعلام کرد:

گاهی حتی تصور داشتن چنین اعداد و ارقامی هم کمی دشوار است. این اعداد واقعا عجیب و غریب هستند.
نمودار افزایش دارایی جف بزوس

بر اساس یکی از گزارش‌های دولت فدرال، طبق آمار سال ۲۰۱۶، حدود ۳۸.۶ درصد از کل ثروت ایالات متحده امریکا، تحت کنترل تنها یک درصد از خانواده‌های آمریکایی قرار دارد. در حالی که طبق همان اطلاعات آماری، ۲۲.۸ درصد از کل ثروت این کشور نیز در اختیار ۹۰ درصد مابقی شهروندان امریکایی قرار دارد. سال گذشته، شرکت بین‌المللی آکسفام (‌Oxfam) دریافت که بیش از ۸۰ درصد درآمد حاصله‌ی آمریکا در نهایت در اختیار همان یک درصد قرار می‌گیرد. 

براساس مطالعات آماری و فهرست شاخص‌های بلومبرگ، بیل گیتس با دارایی به ارزش ۹۵.۵ میلیارد دلار بعد از بزوس قرار دارد. اگر ارزش دارایی‌هایی همچون بنیاد بیل و ملیندا گیتس را به رقم دارایی فعلی بیل گیتس اضافه کنیم قطعا سرمایه‌ی وی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد شد. براساس تجزیه و تحلیل داده‌های منتشر شده توسط گیتس، او تقریبا ۷۰۰ میلیون سهم مایکروسافت و ۲.۹ میلیارد دلار پول و سایر دارایی‌های خود را از سال ۱۹۹۶ تاکنون بخشیده یا اهدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات