مجیک لیپ نخستین هدست خود را تابستان امسال عرضه می‌کند

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام پس از مدت‌ها حدس و گمان، مجیک لیپ امروز به صورت رسمی تایید کرد که هدست مجیک لیپ وان کریترز ادیشن را تابستان امسال روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

مجیک لیپ امروز در در یک ویدئوی زنده اعلام کرد که نخستین هدست واقعیت ترکیبی «رایانش فضایی» خود را به نام مجیک لیپ وان کریترز ادیشن (One Creator Edition) تابستان امسال عرضه می‌کند. این خبر پس از آن اعلام می‌شود که اپراتور AT&T امروز صبح فاش کرد که تنها امپراتور آمریکایی و شریک انحصاری مجیک لیپ در این کشور خواهد بود. با این حال، هرچند مجیک لیپ پیش از گفته بود که قیمت هدستش به اندازه‌ی یک گوشی هوشمند پیشرفته خواهد بود؛ اما هنوز تاریخ عرضه و قیمت دقیق این محصول را مشخص نکرده است.

مجیک لیپ اکنون به‌آرامی در حال افشاسازی جزئیات بیشتری از هدست خود است. این شرکت در ویدئوی زنده‌ی امروز برخی از مشخصات این هدست همچون بهره‌گیری آن از پردازنده‌ی تگرا ایکس ۲ انویدیا را اعلام کرد. مجیک لیپ همچنین تجربه‌ای واقعی از به‌کارگیری هدست را در قالب نمونه‌ای نمایشی که با عنوان داج (Dodge) شناخته می‌شود، نمایش داد؛ بدین صورت که کاربران باید مانع از اصابت سنگ‌های پرتاپ‌شده از سوی شخصیتی مجازی به خود شوند و از کنار آن‌ها جاخالی دهند.

Magic Leap Headset

علاوه بر این، نمونه‌ی آزمایشی نحوه‌ی تشخیص حرکات دست توسط هدست مجیک لیپ را با حرکت دادن و نگه داشتن نقاط ایجاد شخصیت مجازی از سوی کاربران نشان داد. هرچند در این نمونه‌ی اولیه قابلیت‌های بیشتر این هدست نمایش داده نشد؛ اما ظاهرا کاربران می‌توانند با هدست‌های مجیک لیپ به تجربیات چندنفره نیز دست پیدا کنند و تصاویر مجازی را با دیگر افراد حاضر در محیط که از هدست استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارند.

براساس اعلام مجیک لیپ، هدست وان قادر به دریافت حرکات ثابت مشخص است و می‌تواند نقاطی از دست را تشخیص دهد. با این حال، در نسخه‌ی اولیه‌ای که به نمایش درآمد، در برخی مواقع دست کاربر به‌صورت منطقی باید بخش‌هایی از تصویر را مسدود می‌کرد؛ اما هدست قادر به تشخیص آن نبود و تاثیر واقعیت ترکیبی را تقلیل می‌داد. علاوه بر این، هیچ کس که به‌صورت واقعی در حال استفاده از هدست در زمان واقعی باشد، نشان داده نشد و در نتیجه برآورد میدان دید از دوربین در حال ضبط مجیک لیپ به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ مشکلی که گریبانگیر ویدئوهای هولولنز مایکروسافت نیز است. با این حال، از آنجایی که به‌سرعت در حال نزدیک شدن به تاریخ عرضه هستیم، باید در انتظار مشاهده‌ی ویدئوهای بیشتری در روزهای آینده باشیم.

Magic Leap Headset
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات