فیس بوک، توییتر و گوگل به انتشار محتوای مناسب متعهد می‌شوند

یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
برخی از سرمایه‌گذاران و سازمان‌های وکالتی و اجتماعی جهان، از شرکت‌های بزرگ فناوری خواسته‌اند نظارت بیشتری بر محتوای منتشرشده‌ی خود داشته باشند.
تبلیغات

چهارشنبه‌ی این هفته در نشست سالانه‌ی سهام‌داران توییتر، سرمایه‌گذاران فعال این شرکت اظهار کردند که باید گزارش دقیقی از محتوای نامناسب منتشرشده در این پلتفرم ارائه شود.

طبق این طرح که با رهبری آرجونا کپیتال (Arjuna Capital) انجام می‌شود، توییتر باید گزارشی حاوی «کارایی سرویس نظارت بر محتوا» و «خطرات ناشی از محتوای ستیزه‌جویانه نظیر دخالت در انتخابات، اخبار جعلی، پیام‌های حاکی از نفرت و خشونت و همچنین آزار جنسی» تهیه و ارائه کند. به‌طور خلاصه این سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند که در طول چند سال گذشته، چه نوع محتوای نادرستی، به شیوع اخبار جعلی و بدرفتاری‌های رایج، دامن زده است.

Twitter content moderation

البته توییتر تنها شرکتی نیست که با این درخواست مواجه شده است. قرار بود روز گذشته در جلسه‌ی سالیانه‌ی فیس‌­بوک، سرمایه‌گذاران درخواست مشابهی مطرح کنند. آلفابت شرکت دیگری است که با این حکم سرمایه‌گذاران خود روبرو شده.

آرجونا مدت‌ها است به فعالیت در این‌ زمینه شهرت دارد و حالا این مقوله به تیتر اول اخبار تبدیل‌ شده و فعالان پرنفوذ دیگری هم به جمع سرمایه‌گذاران پیوسته‌اند. به‌عنوان‌ مثال سازمان وکالت دیجیتال Open MIC و صندوق بازنشستگی ایالت نیویورک همکاری خود را با فعالان سرمایه‌گذار آغاز کرده‌اند و قصد دارند این طرح را هرچه زودتر به مرحله‌ی اجرا برسانند. بنیاد غیر انتفاعی و اجتماعی Park Foundation و سازمان مدیریت دارایی تریلیوم نیز از هیئت‌مدیره‌ی فیس‌بوک خواسته‌اند با تشکیل یک کمیته‌ی نظارتی، بررسی کنند که پتانسیل ریسک‌های مالی آتی فیس‌بوک چه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی بر جهان خواهد داشت.

این پروپوزال‌ها پیش‌ازاین هرگز تصویب نشده‌اند؛ ولی به‌ نظر می‌رسد این‌ بار تلاش‌های گسترده‌ی فعالان، به جنبشی وسیع و مصمم تبدیل‌شده است. باید منتظر بمانیم و پاسخ و واکنش سایر سرمایه‌گذاران این شرکت‌ها را نیز شاهد باشیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات