ویدیو با کیفیت 12K و عکس‌های دیدنی با کیفیت 100 مگاپیکسل از فراز آسمان نیویورک

پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیل هلند موفق شد با کمک سه دوربین حرفه‌ای، ویدیویی با کیفیت ۱۲K و تصاویری دیدنی با کیفیت ۱۰۰ مگاپیکسل از فراز آسمان نیویورک تهیه کند.
تبلیغات

تاکنون تصاویر و ویدیوهای مختلفی از فراز آسمان نیویورک تهیه شده است. آسمان‌خراش‌های زیبا و طراحی معماری نیویورک بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز است. اما تصاویر و ویدیوهایی که تاکنون از فراز آسمان این شهر گرفته شده است، به‌ندرت می‌تواند تمامی جزئیات را به نمایش بگذارد. 

فیلمبردار حرفه‌ای و نامدار، فیل هلند (Phil Holland) موفق شد، ویدیویی با کیفیت مسحور کننده‌ی 12K از فراز آسمان نیویورک ضبط کند. وی در کنار ویدیوی کوتاه و بسیار دیدنی خود، عکس‌هایی با کیفیت ۱۰۰ مگاپیکسل از شهر دیدنی نیویورک تهیه کرده است. 

نیویورک
نیویورک
نیویورک
نیویورک
نیویورک
نیویورک
نیویورک
نیویورک

 فیل هلند، برای تهیه‌ی عکس‌ها و ویدیوی زیبایش، از سه دوربین حرفه‌ایRED Weapon 8K VV Monstro با لنزهای ۳۵ میلی‌متری  Tokina T1.5 کمک گرفت. برای انجام کار، ابتدا سه دوربین را روی پایه‌ی محکم و مجهز به لرزش‌گیر و از جنس کادمیم به نام Hammerhead Shotover K1 نصب کرد. در حین نصب، سعی کرد تا حد امکان، زاویه‌‌ی نصب هر دوربین روی پایه‌، به‌صورتی باشد که در نهایت هر سه دوربین بتوانند تصاویری هماهنگ و همراستای محور عمود ضبط کنند. تنظیم دوربین‌ها روی پایه‌ی مخصوص بسیار دقیق انجام شد تا هر سه دوربین در نهایت بتوانند یک سیستم واحد فیلمبرداری و عکاسی را به نمایش بگذارند و هم‌تراز و هماهنگ با یکدیگر عکس و فیلم بگیرند. بعد از نصب دوربین‌ها روی پایه‌ی مخصوص، نوبت نصب پایه‌ی مخصوص و دوربین‌ها روی هلیکوپتر رسید. فیل هلند برای عکاسی و فیلمبرداری از شهر دیدنی نیویورک پایه‌ی مخصوص را در زاویه‌ای مناسب در قسمت جلوی هلیکوپتر نصب کرد. 

تصویر از نیویورک
تصویر از نیویورک
تصویر از نیویورک
تصویر از نیویورک

باید بگوییم که با نصب پایه و دوربین‌ها روی هلیکوپتر و پرواز بر فراز آسمان نیویورک و گرفتن عکس و فیلم، کار خاتمه پیدا نکرد و فیل هلند تازه ابتدای راه بود. پس از آنکه توانست با کمک سه دوربین فیلمبرداری عکس‌ها و ویدیوی مورد نظرش را تهیه کند، در قدم بعدی با چالش ترکیب تصاویر و تدوین نهایی آنها در قالب یک تصویر پاناروما واحد مواجه بود. به همین منظور، ابتدا تصاویر گرفته شده را با یکدیگر هماهنگ کرد و سپس تدوین نهایی را انجام داد. در نهایت مجبور بود تصور نهایی را به گونه‌ای اصلاح کند تا افکت چشم ماهی یا فیش‌آی از فریم به دست آمده حدف شود. با استفاده از پروجکشن راست‌خط، افکت چشم ماهی را از بین برد و در نهایت توانست فریم استاندارد IDC با کیفیت ۱۲K تولید کند.

نتیجه و محصول نهایی به شکل بسیار اعجاب‌انگیزی جالب و دیدنی است. اگر نمایشگر بزرگی داشته باشید می‌توانید از تماشای ویدیوی تهیه شده لذت ببرید. در یوتیوب ویدیو با کیفیت ۸K قابل نمایش است. با توجه به کیفیت فوق‌العاده‌ی ویدیوی تهیه شده، به راحتی می‌توانید شهروندان نیویورکی را حتی در پنجره‌ی آسمان خراش‌ها ببینید و نوشته‌های روی تابلوهای تبلیغاتی را بخوانید. چنین تصاویری واقعا جذاب و دیدنی هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات