ارزش حقیقی اینستاگرام بیش از 100 میلیارد دلار است

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اینستاگرام توسط فیسبوک تصاحب شده است؛ اما اگر اکنون یک اپلیکیشن مستقل بود، ارزشی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار داشت.
تبلیغات

اینستاگرام هم‌اکنون در تصاحب فیسبوک است؛ اما به‌گزارش بلومبرگ، چنانچه این شبکه‌ی اجتماعی، شرکتی مستقل بود، براساس تخمین‌ها، ارزشی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار می‌داشت. پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد و در حال حاضر یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. گفته می‌شود که درآمد اینستاگرام طی ۱۲ ماه آینده، به بیش از ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

جیتندرا وارال، تحلیلگر مؤسسه‌ی Bloomberg Intelligence می‌گوید که اینستاگرم در جذب کاربر سریع‌تر از وب‌سایت مادر، یعنی فیسبوک عمل می‌کند و انتظار می‌رود که در عرض پنج سال آینده بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه داشته باشد. رشد اینستاگرام برخلاف فیسبوک در ایالات متحده در حال افزایش است. اینستاگرام می‌تواند ۱۶ درصد از درآمد کل فیسبوک طی یک سال آینده را شکل دهد، در حالی که سال گذشته، این پلتفرم اشتراک‌گذاری تصویر، ۱۰.۶ درصد از درآمد غول دنیای شبکه‌های اجتماعی را حاصل کرده بود.

اینستاگرام طی هفته‌ی گذشته با رونمایی از IGTV توانست حرکت جدیدی را در زمینه‌ی ویدئو انجام دهد. IGTV یا تلویزیون اینستاگرام، یک اپلیکیشن مستقل تلفن همراه است که روی تولید محتوای توسط افراد فعال در این پلتفرم تمرکز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات