نسخه‌ی بین‌المللی گلکسی نوت 9 سامسونگ تأییدیه FCC را دریافت کرد

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی بین‌المللی گلکسی نوت ۹ سامسونگ موفق به دریافت تأییدیه‌ FCC شد و انتظار می‌رود به‎زودی معرفی و به بازار عرضه شود.
تبلیغات

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC‌)  برای گوشی هوشمند سامسونگ با شماره مدل SM-N960F تأییدیه صادر کرد. از آنجایی که شماره‌ مدل مشخص‌شده با گوشی‌های قبلی سری گلکسی نوت سامسونگ مطابقت دارد، انتظار داریم تأییدیه مربوط به گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۹ باشد. شماره مدل گلکسی نوت ۸ سامسونگ که سال گذشته میلادی رونمایی شد، SM-N950 بود.

متأسفانه FCC اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های گلکسی نوت بعدی سامسونگ منتشر نکرده است. البته انتظار داریم ویژگی‌هایی همچون اتصال به وای‌فای، اتصال به شبکه‌ی LTE و پشتیبانی از NFC‌ را در کنار ویژگی‌های دیگری شاهد باشیم. تنها چیزی که درباره‌ی گوشی با شماره مدل SM-N960F می‌دانیم و نسبت به آن اطمینان داریم، این است که این شماره مدل مربوط به نسخه‌ی بین‌المللی گلکسی نوت ۹ است و نسخه‌ی سفارش آمریکا نیست. سال گذشته نیز شماره مدل SM-N950F، مربوط به نسخه‌ی بین‌المللی نوت ۸ بود. 

بر اساس اطلاعات منتشرشده در آزمون بنچمارک، شماره مدل SM-N960U مربوط به نسخه‌ی سفارش آمریکای گلکسی نوت ۹ است که هنوز تأییدیه FCC‌ را دریافت نکرده. چندی پیش گلکسی نوت ۹ سامسونگ با اکسینوس ۹۸۱۰ در گیک‌‌بنچ رؤیت شد. البته انتظار داریم نسخه‌ی سفارش آمریکا نیز به‌زودی تأییدیه FCC‌ را دریافت کند تا در آمریکای شمالی به فروش برسد. ظاهرا FCC، گوشی هوشمند با شماره مدل SM-N960F را در ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) دریافت کرده ولی امروز تأییدیه آن صادر شده است. این بدان معنی است که سامسونگ حدود دو ماه قبل، مدل نزدیک به نسخه‌ی نهایی گلکسی نوت ۹ را آماده کرده؛ به همین دلیل انتظار داریم تصاویر جدید گلکسی نوت ۹، نسبت به تصاویر قبلی بیشتر به واقعیت نزدیک‌ باشد.

گلکسی نوت 9

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، FCC‌ علاوه بر SM-N960F، شماره مدل‌های SM-N960X و SM-N960F/DS را نیز ذکر کرده است. آخرین شماره مدل، احتمالا مربوط به گلکسی نوت ۹ دو سیم‌کارته بین‌المللی است که انتظار نداریم رسما در ایالات متحده عرضه شود. هم‌چنین شماره مدل SM-N960X، احتمالا نسخه‌ی سفارش آسیا گلکسی نوت ۹ خواهد بود. همین اتفاق برای گلکسی نوت ۸ هم افتاد و شماره مدل SM-N950X  فقط برای بازارهای آسیایی عرضه شد. 

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نیمه‌ی اول ماه آگوست، گلکسی نوت ۹ را معرفی و به فاصله‌ی کمی آن را به بازار عرضه کند. با اینکه FCC‌ هنوز تأییدیه گوشی نسخه‌ی سفارش آمریکا را صادر نکرده است، ولی تأییدیه‌ اخیر نشان می‌دهد زمان معرفی و عرضه‌ی گلکسی نوت ۹ نزدیک است.

گلکسی نوت ۹ با طراحی خوب و منحصربه‌فرد، تفاوت‌های ظاهری بسیار زیادی با گلکسی نوت ۸ نخواهد داشت. یکی از تفاوت‌ها این است که گلکسی نوت ۹ سامسونگ دو میلی‌متر از گلکسی نوت ۸ کوتاه‌تر خواهد بود. به‌علاوه  تصویر پنل نمایشگر گلکسی نوت ۹ عدم استفاده از ناچ در این محصول را تأیید می‌کند. البته انتظار داریم شاهد ویژگی‌های پیشرفته‌تر و جدیدتری در این گوشی باشیم. ظاهرا گلکسی نوت ۹ سامسونگ با باتری بزرگ‌تر و قلم جدید عرضه می‌شود که مربوط به نسخه‌ی سفارش ایالات متحده با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات