فولکس ولگن I.D. R، سریع‌ترین خودرو در زمان‌گیری پایکس پیک،

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سوپراسپرت ۶۸۰ اسب بخاری و تمام برقی فولکس واگن I.D. R Pikes Peak در مرحله زمان‌گیری رقابت‌های هیل کلایمب پایکس پیک آمریکا، شگفتی آفرید.
تبلیغات

اولین خودروی مسابقه‌ای تمام برقی فولکس واگن موسوم به I.D. R پایکس پیک در دور زمان‌گیری رقابت‌های هیل کلایمب ۲۰۱۸ پایکس پیک (مسابقه در مسیر سربالایی، Hill Climb Piikes Peak) واقع در کلرادو اسپرینگز آمریکا، سریع‌ترین زمان را ثبت کرد.

Volkswagen I.D. R Pikes Peak / فولکس واگن

فولکس واگن I.D. R که از دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند، با اختلاف بیش از ۱۱ ثانیه از نفر دوم، مسیر کوتاه پایکس پیک را طی کرد. رومن دوماس، راننده‌ی فرانسوی که پیش از این ۳ بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کرده است، این خودروی مسابقه‌ای تمام برقی را هدایت کرد تا زمان ۳ دقیقه و ۱۶.۰۸۳ ثانیه ثبت شود. در مقام دوم زمان‌گیری پایکس پیک ۲۰۱۸، سیمونه فاجیولی ایتالیایی پشت فرمان نورما M20 SF PKP با پیشرانه‌ی احتراقی قرار گرفت. دوماس در مورد عملکرد I.D. R و تجربه رانندگی با این خودروی تمام برقی آلمانی گفت:

روز خوبی برای تیم بود. I.D. R فوق‌العاده است؛ تا به‌حال چنین شتاب و قدرتی را در خودروی مسابقه‌ای تجربه نکرده بودم. با طی کردن هر کیلومتر، حس می‌کنم که من و خودرو بیشتر به یک سیستم واحد تبدیل می‌شویم.
Volkswagen I.D. R Pikes Peak / فولکس واگن

سون اسمیتس، رئیس دپارتمان مسابقه‌ای فلکس واگن گفت:

به همه‌ی اعضای تیم درود می‌فرستم. دیروز آزمایش مهمی را پشت سر گذاشتیم؛ نتایج دیروز در بهینه‌سازی نهایی I.D. R Pikes Peak و نمایش امروز کمک زیادی کرد. نتایج آزمایش‌ها منجر به خودروی آماده‌ی امروز شد که زمان ثبت شده نشان‌دهنده‌ی عملکرد آن است. با این وجود این فقط زمان‌گیری بود؛ در مورد مسابقه‌ی اصلی خوش‌بین هستیم، اما باید بخاطر داشت که فقط یک فرصت برای پیروزی داریم.

در مرحله‌ی زمان‌گیری هیل کلایمب پایکس پیک، هر خودرو فقط بخش اول مسیر ۱۹.۹۹ کیلومتری را طی می‌کند. در این مسیر ۸.۳ کیلومتری شرکت‌کنندگان برای ترتیب آغاز مسابقه‌ی اصلی رقابت می‌کنند. بر اساس زمان دوماس، فولکس واگن I.D. R فردا اولین خودرویی است که پایکس پیک ۲۰۱۸ را پیش از دیگر خودروها آغاز می‌کند. تیم مسابقه‌ی فولکس واگن با مدل تمام برقی I.D. R به دنبال شکستن رکورد ۸ دقیقه و ۵۷.۱۱۸ ثانیه‌ای خودروی برقی e0 PP100 در سال ۲۰۱۶ است. رکورد هیل کلایمب پایکس پیک همچنان در اختیار یک خودروی بنزینی است. سال ۲۰۱۳، سباستین لوب راننده‌ی رالی افسانه‌ای پشت فرمان پژو 208 T16 رکورد ۸ دقیقه و ۱۳.۸۷۸ ثانیه را ثبت کرد.

فردا، یکشنبه ۳ خرداد سال ۱۳۹۷، هیل کلایمب پایکس پیک ۲۰۱۸ با شرکت ۲۴ موتورسیکلت و ۶۲ خودرو در ۶ کلاس مختلف آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات