همکاری آئودی و هیوندای در فناوری پیل سوختی هیدروژنی

جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آئودی و هیوندای قصد دارند در زمینه توسعه فناوری خودروهای پیل سوختی همکاری کنند تا امکان دسترسی طرفین به فناوری‌های غیر رقابتی فراهم شود.
تبلیغات

پس از اعلام خبر شگفت‌انگیز یادداشت تفاهم میان گروه خودروسازی فولکس‌واگن و فورد با هدف پایه‌گذاری اتحاد استراتژیک برای آینده و با تمرکز در زمینه تولید خودروهای باربری (تجاری)، اینک آئودی و هیوندای نیز اعلام کردند که قصد دارند برای توسعه فناوری پیل سوختی (fuel cell) با یکدیگر همکاری کنند.

audi  / آئودی

در کنفرانس مطبوعاتی که دو طرف برگزار کردند، اعلام شد خودروسازان آلمانی و کره‌ای قصد دارند مجوز متقابل اختراعات خود را به یکدیگر بدهند و امکان دسترسی طرف مقابل به اجزای غیر رقابتی را فراهم کنند. هدف نهایی این پروژه، رساندن فناوری پیل سوختی به مرحله تولید انبوه خواهد بود. قابل ذکر است که در حال حاضر این توافق به تایید نهایی طرفین نرسیده و هنوز مجوزهای لازم برای همکاری میان دو شرکت "هیوندای موتور" و "آئودی" صادر نشده است. اما انتشار اولیه این موضوع که خودروساز آلمانی آئودی قصد دارد با همکاری هیوندای کره جنوبی در زمینه توسعه و تولید انبوه سیستم‌ محرکه الکتریکی و فناوری پیل سوختی فعالیت خود را گسترش دهد، یک خبر بسیار مهم در صنعت خودروسازی است؛ البته برای تایید همکاری آنان باید تا واکنش رسمی این دو خودروساز بزرگ جهانی منتظر بمانیم.

hyundai  /  هیوندای

پیتر مرتنس، عضو هیئت مدیره آئودی در زمینه توسعه فنی اظهار داشت:

فناوری پیل سوختی، شکلی بسیار اصولی از سیستم‌ محرکه الکتریکی محسوب می‌شود و بنابراین دارایی ارزشمندی در سرمایه‌گذاری حوزه فناوری ما و سیستم‌های محرکه بدون آلایندگی آینده به شمار می‌رود. در نقشه راه خودروی الکتریکی پیل سوختی ما، توانایی خود را با شرکایی مانند هیوندای پیوند می‌زنیم. برای برداشتن موانع از سر راه پیشرفت این فناوری، همکاری با شرکت‌های دیگر راهی هوشمندانه برای هدایت نوآوری‌ها به سمت مطلوب همراه با ساختارهای هزینه‌ای جذاب است. 
 electric car hyundai fuel cell / هیوندای خودروی الکتریکی پیل سوختی

اوی‌سان چانگ، معاون شرکت هیوندای نیز در تائید صحبت‌های مرتنس پاسخ داد:

ما مطمئن هستیم که همکاری با آئودی، می‌تواند چشم‌انداز و مزایای خودروی الکتریکی پیل سوختی (FCEV) را با موفقیت به جامعه جهانی اثبات کند. 

هنوز خیلی زود است که در مورد ارائه نتایج همکاری دو طرف در زمینه فناوری پیل سوختی صحبت کنیم، اما در حال حاضر آئودی و هیوندای می‌گویند که به دنبال همکاری گسترده در زمینه توسعه این "فناوری پایدار" هستند. آئودی همچنین توضیح می‌دهد که توافقنامه مجور متقابل بین دو شرکت بر نسل بعدی فناوری پیل سوختی خودروساز آلمانی تمرکز می‌کند. آئودی در حال حاضر قصد دارد تولید محدود مجموعه‌ای از شاسی‌بلند مجهز به فناوری خودروی الکتریکی پیل سوختی را طی دهه آینده آغاز کند. 

شرکت هیوندای از سال ۲۰۱۳ تاکنون خودروهای الکتریکی پیل سوختی خود را به بازار عرضه می‌کند و در حال حاضر این محصولات را در ۱۸ کشور جهان به فروش می‌رساند. از سوی دیگر، آئودی حدود دو دهه روی توسعه فناوری پیل سوختی کار کرد و به پیشرفت‌های قابل توجهی نیز در این زمینه دست یافته است. با گسترش همکاری میان دو شرکت و کار تیمی در زمینه فناوری خودروی الکتریکی پیل سوختی، در آینده نزدیک شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در محصولات تولیدی این دو خودروساز خواهیم بود و این توافق می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای پیشرفت صنعت خودرو باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات