هرآنچه باید درباره تلویزیون اینستاگرام یا IGTV بدانید

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سرانجام امکان ارسال ویدیوهای یک ساعته به اینستاگرام اضافه شد. در این مقاله شما را به طور کامل با این قابلیت و روش ارسال ویدیوهای طولانی آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

چند وقت پیش اینستاگرام به طور رسمی اعلام کرد که قرار است محدودیت زمانی ویدیوهای خود را به ۶۰ دقیقه برساند تا این شبکه اجتماعی، به رقیبی قدرتمند برای یوتیوب تبدیل شود. سرنجام طبق وعده اینستاگرام این اتفاق رخ داد، اما نه آنطور که انتظار آن را داشتیم. در این مقاله شما را با پلت‌فرم IGtv آشنا خواهیم کرد.

هر آنچه باید درباره IGTV بدانید

۱) اولین موضوعی که باید در رابطه با IGtv بدانید این است که با این قابلیت، شما ‌می‌توانید ویدیوهایی از ۱۵ ثانیه تا ۱ ساعت در اینستاگرام خود آپلود کنید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای تنها برای اکانت‌های تایید شده یا پرطرفدار است و اگر شما یک پیج شخصی با فالورهای کم دارید، این محدودیت برای شما تنها ۵ یا ۱۰ دقیقه خواهد بود.

۲) دومین موضوع مهم این است که پست‌هایی که تحت پلت‌فرم IGtv منتشر می‌شوند، در بخشی جداگانه در دسترس کاربران خواهند بود. به این معنا که ویدیوهای طولانی تر از ۱ دقیقه، در صفحه پست‌ها یا استوری‌های شما به نمایش درنخواهند آمد؛ بلکه بخش جدیدی با عنوان IGtv، به ردیف هایلایت‌ها اضافه خواهد شد که کاربران باید با لمس آن، به کانال تلویزیونی شما مراجعه کنند و در آن بخش، ویدیوهای شما را تماشا کنند. همچنین اگر طرفدار پروپاقرص IGTV باشید نیز می‌توانید با نصب اپلیکیشن مستقل IGTV، تنها به ویدیوهای طولانی مدتی که توسط Followingهای شما منتشر شده‌اند دسترسی داشته باشید.

۳) سومین نکته مهم در رابطه با ابعاد ویدیو است. با وجود آنکه اینستاگرام از پلت‌فرم IGtv به عنوان رقیبی برای یوتیوب نام برده، شما در این شبکه فقط می‌توانید ویدیوهای عمودی با نسبت تصویر ۹:۱۶ (مانند استوری‌ها) منتشر کنید که مطمئنا تولیدکنندگان محتوای ویدیویی را با محدودیت مواجه خواهد کرد. اما از آنجایی که این ویدیوها قرار است در موبایل اجرا شوند، اینستاگرام تصمیم گرفته است تا نسبت تصویری مشابه با استوری‌ها را برای این بخش در نظر بگیرد تا کاربران از تماشای تمام صفحه ویدیوها لذت ببرند.

روش و شرایط ارسال ویدیو در IGTV

برای آنکه ویدیویی با مدت زمان بیش از ۱ دقیقه ارسال کنید باید ابتدا در IGTV یک کانال ایجاد کنید. برای این کار کافیست تا با لمس آیکون IGTV در صفحه اصلی اینستاگرام (کنار آیکون دایرکت) یا نصب اپلیکیشن مستقل IGTV به پروفایل خود رفته و گزینه ایجاد کانال را انتخاب کنید. به همین سادگی کانال شما در تلویزیون اینستاگرام ایجاد شده و گزینه Upload Video در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما با استفاده از این گزینه، یا استفاده از نسخه تحت وب اینستاگرام (مراجعه به پروفایل و تب IGTV) می‌توانید ویدیوهایی با زمان طولانی در اکانت خود آپلود کنید. اگر زمان ویدیو زیر ۱۰دقیقه باشد محدودیت حجم ۶۵۰ مگابایت، و اگر بالای ۱۰ دقیقه باشد، محدودیت حجم ۵.۴ گیگابایت خواهد بود.

در رابطه با شرایط ویدیوی مورد نظر نیز باید دقت کنید که ویدیو باید با فرمت Mp4 و در ابعاد ۱۶:۹ (مانند استوری‌ها) باشد؛ در غیر این صورت ویدیوی شما قابل آپلود نخواهد بود. شما برای ارسال ویدیوهای عریض خود می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های NoCrop ویدیوی مورد نظر را با اضافه کردن حاشیه در بالا و پایین به سایز مورد نظر تبدیل کنید، و همچنین می‌توانید با چرخاندن نود درجه ویدیو، آن را به سادگی به سایز ۱۶:۹ تبدیل کرده و آپلود کنید.

روش و شرایط تماشای IGTV

خوشبختانه برای تماشای ویدیوهای بلند مدت در اینستاگرام نیاز به پیش‌شرایط خاصی نیست. تنها باید منتظر بمانید تا آیکون IGTV به نوار بالای اینستاگرام (کنار آیکون دایرکت) اضافه شود تا با لمس آن، به مجموعه‌ای از ویدیوهای بلندمدت از فالویینگ‌ها و همچنین دیگر افراد محبوب دسترسی داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید با مراجعه به پروفایل افراد در اینستاگرام، روی آیکون IGTV که در کنار استوری‌های هایلایت‌شده‌ی آن‌ها قرار دارد (به شرط فعال بودن IGTV آن‌ها)، به ویدیوهای بلند مدت آن شخص دسترسی داشته باشید.

افرادی که این قابلیت هنوز برای آن‌ها فعال نشده، یا تمایل دارند ویدیوهای بلندمدت را در یک مجموعه متمرکز مشاهده کنند می‌توانند اپلیکیشن مستقل IGTV را از پلی‌استور یا اپ‌استور دانلود کنند و با ورود به برنامه، به این ویدیوها دسترسی داشته باشند. در این اپلیکیشن، خبری از پست‌ها و استوری‌ها نیست و تنها ویدیوهای بلند مربوط به افرادی که فالو کردید، یا پیج‌های محبوب اینستاگرام را مشاهده خواهید کرد.

چه مقدار حجم برای تماشای IGTV لازم است؟

امروز به محض فعال شدن این ویژگی، اقدام به آپلود اولین ویدیو در تلویزیون اینستاگرامی زومیت کردیم. ویدیویی که در IGTV آپلود کردیم مربوط به بررسی ویدیویی Google Pixel ۲ XL به مدت ۸ دقیقه بود که دارای کیفیت ۲۴۰p و حجم ۶۰ مگابایت بود. بعد از آپلود، در آزمایشی که به کمک اپلیکیشن Data Manager انجام دادیم، تماشای یک دقیقه از این ویدیو، حدودا ۴ مگابایت حجم مصرف کرد. طبیعتا این مقدار، بنابر کیفیت ویدیوی آپلود شده ممکن است متفاوت باشد؛ اما چیزی که مشخص است، پرمصرف بودن IGTV است که احتمالا باب میل کاربرانی که دغدغه حجم دارند نخواهد بود.

ویدیوی رسمی اینستاگرام برای معرفی IGTV

A post shared by Zoomit - زومیت (@myzoomit) on Jun ۲۰, ۲۰۱۸ at ۱۱:۵۴pm PDT

دانلود اپلیکیشن IGTV

پلی‌استور اپ‌استور

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات