اینستاگرام از مرز یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه عبور کرد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام روز گذشته همزمان با معرفی سرویس جدید اینستاگرام تی‌وی، اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌اش از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است.
تبلیغات

اینستاگرام سال ۲۰۱۰ به‌صورت رسمی با انتشار اپلیکیشن iOS، کار خود را به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر آغاز کرد. این شبکه‌ی اجتماعی که اکنون به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک فعالیت می‌کند، روز گذشته از سرویس جدیدش با نام اینستاگرام تی‌وی (IGTV) رونمایی کرد. اینستاگرام در ابتدای کار خود به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر شناخته می‌شد و پس از رفتن به زیر پرچم فیسبوک، ویژگی‌های دیگری نیز به دامنه‌ی خدماتش اضافه کرد که از آن جمله‌ باید به استوری و همچنین ویدیوی یک دقیقه‌ای اشاره کرد.

اینستاگرام تی‌وی سرویس جدیدی است که با استفاده از آن می‌توان ویدیوهای نهایتا یک‌ساعته را با سایر کاربران به اشتراک گذاشت و در واقع رقیب یوتیوب است. اینستاگرام همزمان با معرفی سرویس جدید خود اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی این سرویس به رقم یک میلیارد رسیده است. آمار ارائه‌شده نشان از این دارد که نرخ رشد تعداد کاربران اینستاگرام برای هر فصل رقمی نزدیک به ۵ درصد و بالاتر از نرخ رشد تعداد کاربران سرویس‌هایی نظیر اسنپ‌چت و حتی فیسبوک است. اسنپ‌چت با نرخ رشد ۲.۱۳ درصدی در فصل اول سال ۲۰۱۸، ۱۹۱ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد و فیسبوک نیز موفق شده است با دست یافتن به نرخ ۳.۱۴ درصدی به عدد ۲.۱۹۶ میلیارد کاربر فعال ماهیانه دست یابد.

اینستاگرام

اینستاگرام گزارشی از چشم‌انداز مالی پس از ارائه‌ی سرویس جدید نداده است؛ اما پیش‌بینی‌ eMarketer نشان از سود ۵.۴۸ میلیارد دلاری آن از محل تبلیغات در سال ۲۰۱۸ دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. شنیده‌ها نشان از این دارند که اینستاگرام نزدیک به ۲۸.۲ درصد از مجموع درآمد فیسبوک از تبلیغات روی بستر موبایل را به خود اختصاص داده است.

اینستاگرام هنوز سیاستی برای تبلیغات در اینستاگرام تی‌وی ندارد؛ اما انتظار می‌رود این سرویس در آینده به یکی از کسب و کارهای پولساز این شرکت تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات