پیشتازی برندهای کره جنوبی در آزمون کیفیت JD پاور

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
برای اولین بار برندهای خودروساز کره‌ای توانستند در کیفیت ساخت محصولات از خودروسازان آلمانی و ژاپنی پیشی بگیرند؛ جنسیس در رتبه‌بندی JD پاور ، جایگاه اول را کسب کرد.
تبلیغات

دو دهه پیش برند‌های خودروساز کره‌ای مانند هیوندای و کیا موتورز، برای افزایش فروش خود به دنبال افرادی بودند که هزینه کافی برای خرید محصولات ممتازی از خودروسازان ژاپنی، آمریکایی و اروپایی نداشتند. اما امروز با توجه به بررسی‌های موسسه جی‌دی پاور (JD Power) در آمریکا، شرکت‌هایی مانند تویوتا، بی‌ام‌و و مرسدس بنز در لیست خودروسازان باکیفیت پس از برندهای کره‌ای مانند جنسیس، هیوندای و کیا قرار می‌گیرند. قرار گرفتن خودروسازان برتر جهانی پس از شرکت‌های کره جنوبی نشان از افزایش کیفیت محصولات و افزایش قابلیت رقابت‌پذیری آن‌ها دارد. 

2018 Genesis G80 Sport

برند لوکس جنسیس توانست در بررسی جدید مرکز جی‌دی پاور، بالاترین رتبه در کیفیت اولیه کلی محصولات را به خود اختصاص دهد. در حالی زیرمجموعه هیوندای به این مهم دست می‌یابد که این شرکت خود را برای ارائه سومین مدل از سدان لوکس به بازار خودرو آماده می‌کند. 

جنسیس بالاترین رتبه کیفی محصولات را در بررسی جی‌دی پاور با نمره ۶۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو طی ۹۰ روز اول مالکیت کسب کرد. این در حالی است که شرکت کره‌ای کیا موتورز نیز توانست در رتبه دوم قرار بگیرد و هیوندای نیز در جایگاه سوم کیفیت محصولات قرار گرفت. این اولین باری است که سه برند خودروساز کره‌ای در بررسی‌ جی‌دی پاور توانستند به بالاترین رتبه‌ها دست یابند و کیا موتورز نیز در چهارمین سال متوالی به عنوان نخستین برند دارای بازار فروش گسترده محصولات انتخاب شد.

hyundai genesis / هیوندای جنسیس

 در حال حاضر طبق رتبه‌بندی کیفیت جی‌دی پاور ۲۰۱۸، سه برند خودروساز کره‌ای که توسط گروه هیوندای موتور کنترل می‌شوند، دارای کمترین مشکل در هر ۱۰۰ خودروی جدید هستند. برند لوکس جنسیس در سال ۲۰۰۴ به عنوان بخشی از گروه خودروسازی هیوندای موتور کار خود را آغاز کرد و در اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ به عنوان برند مجزایی کار خود را ادامه داد. هم اکنون جنسیس به جایگاه خوبی از نظر کیفیت محصولات در آمریکا رسیده است که نشان از افزایش چشمگیر سطح توان مهندسان و طراحان آن دارد. پیش از این در سال‌های گذشته، برند پورشه با ۷۹ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو و لکسوس توانسته بودند به بالاترین رتبه دست یابند، که اینک جایگاه خود را به جنسیس سپردند.  

البته کارشناسان نگرانی‌های خود را در مورد نحوه امتیازدهی و شاخص‌های ارزیابی جی‌دی پاور اعلام کرده‌اند؛ جی‌دی پاور در رتبه‌بندی امسال، سوبارو و ولوو را که به عنوان محبوب‌ترین برندهای خودروساز شناخته می‌شوند، در میان چهار برند پایانی لیست قرار داده است. این مسئله نگرانی‌ها در مورد شاخص‌های ارزیابی را افزایش می‌دهد و برخی افراد نگاه مثبتی به این اتفاق ندارند.

kia / کیا

پیش از این نیز جنسیس در سال جاری صدر جدول لیست ۱۰ عضوی برترین برندهای خودروساز را در گزارش موسسه کانسومر ریپورتس (Consumer Reports) به خود اختصاص داد. این رتبه‌بندی نیز براساس تست جاده، قابلیت اطمینان محصولات، ایمنی و نمره رضایت مشتریان انجام شده بود. در مجموع به نظر می‌رسد که جنسیس به دلیل کیفیت بالای محصولات خود، توانسته است جایگاه مناسبی نزد مشتریان برای خود فراهم کند.

در موفقیت دیگری نیز، هر دو خودروی سدان جنسیس G80 مدل ۲۰۱۸ و نسخه چهاردر جنسیس G90، جایزه بالاترین میزان ایمنی را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها دریافت کردند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا همچنین به خودروی جنسیس G80 در تست تصادف، رتبه‌ پنج ستاره اعطا کرد، هرچند که رتبه جنسیس G90 منتشر نشده است. 

جنسیس G80‌ اسپرت

در حالی که برند جنسیس موفقیت چشمگیری در کیفیت محصولات کسب کرده است، اما چنین موفقیتی در فروش و گسترش بازار محصولات آن دیده نمی‌شود. در ابتدا این شرکت اعلام کرد که شبکه محدود و منحصربفردی از سالن نمایش محصولات خود را در چند بازار انتخابی راه‌اندازی خواهد کرد؛ ولی پس از مدتی در اوایل بهار امسال موضع متضادی گرفت و اعلام کرد که همه نمایندگی‌های مجاز هیوندای می‌توانند محصولات برند لوکس جنسیس را به فروش برسانند. در همین حال فروش خودروهای جنسیس در ایالات متحده طی ماه اردیبهشت، نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۹ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۶ دستگاه رسید. در طی ابتدای سال جاری تاکنون، جنسیس حدود ۸۲۸۸ دستگاه خودرو فروخت که ۱۸ درصد کمتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۷ است. 

جنسیس g70

هنگامی که خودروساز لوکس کره‌ای در تابستان سال جاری فروش سدان اسپرت جنسیس G70 را آغاز کند، امید می‌رود که فروش محصولات آن به میزان قابل قبولی برسد. از میان ۶ مدل جدید خودروی جنسیس، سه مدل تا سال ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد که سدان جنسیس G70 نیز در این لیست قرار دارد.

مطالعه کیفیت اولیه (IQS) جی‌دی پاور، شکایات صاحبان خودروها را طی سه ماهه اول مالکیت بررسی و تحلیل می‌کند. جی‌دی پاور طی چند دهه تجربه در بررسی و رتبه‌بندی خودروها، به این نتیجه رسیده است که برندها و مدل‌هایی که رتبه بالایی در IQS دارند، از نظر قابلیت اطمینان خودرو (VDS) نیز در رتبه بالایی قرار می‌گیرند. VDS در حقیقت میزان کیفیت و شکایت مشتری را در طی سه سال اول مالکیت ارزیابی می‌کند. به عنوان مثال، هیوندای اخیرا در بررسی VDS موسسه جی‌دی پاور توانست جایگاه سوم لیست را از آن خود کند. 

Hyundai Tucson / هیوندای توسان

هیوندای و کیا (که مرکز توسعه فنی در میشیگان ایالات متحده دارند)، علاوه بر موفقیت در کیفیت ساخت همچنین موفق به توسعه یکی از بهترین سیستم‌های تله‌ماتیک (Telematics) در صنعت خودرو شده‌اند. در حال حاضر سیستم‌های بلولینک (BlueLink) هیوندای و UVO کیا، ثابت کرده‌اند که قابلیت استفاده آسانی نسبت به سیستم‌های دیگر شرکت‌ها دارند. دلیل عقب ماندن دیگر شرکت‌ها در این مطالعه، پیشرو بودن هیوندای و کیا در توسعه سیستم‌های رابط کاربری برای اتصال گوشی هوشمند به خودرو عنوان شده است. 

ممکن است پیشتازی سه‌گانه جنسیس-هیوندای-کیا در حضور خودروسازان مطرح جهانی برای برخی از مصرف‌کنندگان تعجب‌برانگیز باشد، اما بهبود کیفی محصولات تولیدی و افزایش صعودی کیفیت در میان خودروسازان کره جنوبی می‌تواند دلیل خوبی برای این اتفاق قلمداد شود. 

هیوندای

متوسط میزان مشکل در هر ۱۰۰ خودرو نسبت به سال گذشته با افزایش ۴ درصدی به ۹۳ عدد رسید که از جمله ویژگی‌های قابل توجه این بررسی محسوب می‌شود. دیو سارگنت معاون بخش خودرو جهانی در جی‌دی پاور گفت:

هیچ گونه ابهامی وجود ندارد که اکثر خودروسازان در احترام به نظرات مشتریان و افزایش کیفیت محصولات به بالاترین سطح، بسیار تلاش می‌کنند. هنوز هم برخی از خودروسازان با مشکلاتی در محصولات خود روبروهستند. در حالی که وسایل نقلیه هر روز پیچیده‌تر می‌شوند و از فناوری خودکار بیش‌تری بهره می‌برند، ضروری است که مصرف‌کنندگان نیز به توانایی خودروسازان برای تولید خودروهای بدون نقص، اطمینان داشته باشند. 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای بهبود کیفیت خودرو برای مصرف‌کنندگان، علاوه بر مراجعه کمتر به تعمیرگاه و مکانیک، افزایش طول عمر مالکیت است. بیست و پنج سال پیش، خودروسازان خودروهایی تولید می‌کردند که پس از طی حدود ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر نیاز به تعویض قطعات و جایگزینی سیستم‌های اصلی داشتند.اما امروز مجموعه وسیعی از خودروهای دست دوم در وب‌سایت‌هایی نظیر اتوتریدر (Autotrader.com) پیدا می‌شوند که کارکردی بیش از ۲۹۰۰۰۰ و ۳۲۰۰۰۰ کیلومتر دارند. 

در حالی که خودروسازان کره‌ جنوبی رتبه‌های بالای جدول کیفیت محصولات را به خود اختصاص داده‌اند، نتایج قابل توجهی در مورد خودروسازان آمریکا، اروپا و ژاپن وجود دارد. پورشه 911 با ۴۸ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو، رتبه‌بندی شده است. تویوتا کورولا درمیان خودروهای کامپکت، بالاترین رتبه را به دست آورد. کیا سورنتو به عنوان بهترین شاسی‌بلند سایز متوسط طبقه‌بندی شد، در حالی که شورولت سیلورادو در کلاس پیک‌آپ بهترین رتبه را کسب کرد. همچنین نیسان آلتیما در کلاس خودروهای سایز متوسط و هیوندای توسان در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک، بهترین رتبه را به دست آوردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات