هوش مصنوعی گوگل قادر به پیش‌بینی زمان مرگ بیمار است

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
هوش مصنوعی جدیدی که گوگل وظیفه‌ی توسعه‌ی آن را بر عهده داشته، بر اساس پارامترهای گوناگون، قادر به پیش‌بینی زمان مرگ انسان است.
تبلیغات

این روزها هوش مصنوعی (AI) در صدر اخبار دیده و شنیده می‌شود. بسیاری از افراد نسبت به گسترش و پیشرفت آن نگاهی وحشتزده و منفی دارند؛ این در حالی است که بزرگان تکنولوژی، آینده‌ی بشر را همزیستی مسالمت‌آمیز و بی‌خطر با این موجودات مجازی تصور می‌کنند.

حال گوگل، به‌عنوان یکی از پیشروان توسعه‌ی هوش مصنوعی، نسخه‌ی جدیدی  توسعه‌ داده که قادر به تشخیص زمان مرگ افراد است؛ البته فعلاً این هوش مصنوعی تنها شامل بیماران می‌شود.

وظیفه‌ی این هوش مصنوعی این است که مرگ بیمار در ۲۴ ساعت آینده را پیش‌بینی کند. اهالی مانتین‌ویو درباره‌ی این هوش مصنوعی گفته‌اند که آن‌ها همچنان در حال آموزش به آن هستند؛ با این وجود، بر طبق آمار منتشرشده، دقت تشخیص هوش مصنوعی یادشده ۹۵ درصد برآورد شده که رقم بسیاری خوب و قابل‌ توجهی است.

این سیستم‌ برای پیش‌بینی‌ از داده‌های پایه‌ای همچون، سنِ بیمار، قومیت و جنسیت استفاده می‌کند؛ سپس الگوریتم دیگری وارد عمل می‌شود و با بررسی اطلاعاتی چون عملکرد اعضای حیاتی بیمار، سابقه‌ی پزشکی و دست‌نوشته‌های پزشک‌ها درباره‌ی وضعیت فرد، اقدام به تشخیص زمان‌ِ مرگ احتمالی او می‌کند.

در این بین، افرادی که شانس نجات از مرگ داشته باشند، می‌توانند به‌واسطه‌ی این سیستم‌ از مدتی که باید در بیمارستان بستری باشند، اطلاع کسب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات