تصویری از نمونه‌ اولیه گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ رویت شد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویری از نمونه‌ اولیه گلکسی اس ۱۰ سامسونگ رویت شد. تصویر فاش شده به خوبی بدون حاشیه بودن پرچمدار بعدی سامسونگ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

سال آینده‌ی میلادی باید منتظر معرفی دهمین نسل از گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس سامسونگ باشیم. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا سامسونگ در نظر دارد تغییرات زیادی در طراحی ظاهری این سری از محصولات خود ایجاد کند. به‌علاوه این غول فناوری تصمیم گرفته است تا دستگاه جدید خود را اوایل ماه ژانویه معرفی کند تا بتواند فروش بهتری نسبت به آنچه در مورد گلکسی اس ۹ انتظار می‌رفت برای خود رقم بزند. 

به تازگی، افشاگر بازار موبایل Ice Universe، تصویری از نمونه اولیه‌ یک گوشی هوشمند سامسونگ منتشر کرده است ولی مستقیما اعلام نکرده که تصویر مربوط به گلکسی اس 10 است و تنها در قسمت توضیحات مربوط به طراحی گوشی از کد نام beyond استفاده کرده است. همان‌طور که می‌دانید این کد نام مربوط به پرچمدار بعدی سامسونگ است. در خبرهای قبلی کدنام گلکسی اس 10 سامسونگ و قابلیت‎های آن فاش شد.

گلکسی اس 10

با توجه به اینکه مفهوم نمایشگر اینفینیتی، سطح جدیدی از طراحی را در گوشی‌های هوشمند به نمایش می‌گذارد، در طراحی پرچمدار بعدی سامسونگ نیز، تنها شاهد باریک‌تر شدن حاشیه‌ی بالایی نخواهیم بود، بلکه مفهوم وسیع‌تری را دنبال می‌کند. همان‌طور که در تصویر نمونه اولیه گلکسی اس ۱۰ مشاهده می‌کنید، خبری از بریدگی بالای نمایشگر (ناچ)‌ نیست و طراحی بدون ناچ می‌تواند باعث خوشحالی کاربرانی شود بریدگی نمایشگر برایشان دلچسب نیست. علاوه بر این، همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حاشیه پایینی نمایشگر هم بسیار باریک‌تر شده و ضخامت آن تقریبا با حاشیه‌های جانبی برابر است. با توجه به باریک‌تر شدن حاشیه‌ها، به نظر می‌رسد هیچ سنسوری در قاب جلویی دیده ‌نمی‌شود. شاید سنسورها به صورت پنهان در ماژول پاپ آپ جای گرفته‌اند.  چنین طراحی در گوشی اوپو فایند ایکس رویت شد. البته ممکن است سنسورها در زیر نمایشگر پنهان شده باشند. اگر واقعا اینطور باشد، حسگرهای اس ۱۰ با اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر ادغام شده‌اند. البته چنین ویژگی قبلا در گزارش‌های مربوط به گلکسی اس ۱۰ مطرح شده بود.

ظاهرا گلکسی اس 10 با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و دوربین سه‌بعدی آماده‌ی تولید است. باید ببینیم سامسونگ در عمل چگونه می‌خواهد چنین طراحی را به نمایش بگذارد. همان‌طور که گفته شد، پرچمدار بعدی سامسونگ احتمالا مجهز به دوربین سه بعدی در قاب جلویی است تا بتواند همانند Face ID اپل، به فناوری تشخیص چهره هم مجهز شود. 

لاوه بر تغییرات شاخصی مثل طراحی بدون حاشیه که در طراحی گلکسی اس ۱۰ شاهد آن خواهیم بود، پرچمدار بعدی سامسونگ با نمایشگر ۶.۲ اینچی که قادر به پخش صدا است، رونمایی خواهد شد در نتیجه دیگر نیازی به اسپیکر ندارد. به‌علاوه همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، دکمه اختصاصی بیکسبی سمت چپ قاب گوشی قرار داده شده است و دکمه تنظیم صدا بالای آن قرار گرفته است. شایان ذکر است دکمه پاور نیز در سمت راست گوشی قرار دارد.

با توجه به اینکه تا زمان رونمایی گلکسی اس ۱۰، حداقل ۶ ماه باقی مانده است، می‌توانیم تصور کنیم که تصویر منتشر شده تنها تغییرات و اصلاحاتی است که روی گلکسی اس ۹ یا اس ۹ پلاس انجام شده است و تنها نمونه اولیه‌ای است که می‌تواند به مرور زمان و قبل از تاریخ رونمایی رسمی، تغییراتی زیادی داشته باشد. با این وجود، اگر سامسونگ بتواند چنین طراحی را با چنین نسبت نمایشگر به بدنه، به تولید انبوه برساند، قطعا فروش بسیار خوبی در سال آینده میلادی خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات