میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات مدل ۲۰۱۹ میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید مجهز به پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری اعلام شد.
تبلیغات

مقامات شرکت خودروساز ژاپنی میتسوبیشی برای مدل ۲۰۱۹ کراس‌اور پرفروش و جذاب اوتلندر پلاگین هیبرید که با کد PHEV شناخته می‌شود، به‌روزرسانی فنی یا اصطلاحاً «فیس‌لیفت فنی» در نظر گرفته‌اند.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید / Mitsubishi Outlander PHEV 2019

اوتلندر  (Outlander) پلاگین هیبرید اولین بار به‌عنوان مدل ۲۰۱۴ عرضه شد و سپس سال ۲۰۱۶، به‌روز رسانی ظاهری دریافت کرد. برای مدل ۲۰۱۹ اما، ژاپنی‌ها بیشتر بر بهبود عملکرد فنی و کارایی برای ایجاد سواری بهتر تمرکز کرده‌اند. بزرگ‌ترین تغییر اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۹، پیشرانه‌ی جدید ۲.۴ لیتری میتسوبیشی مجهز به زمان‌بندی سوپاپ متغیر پیشرفته و قابلیت تعویض بین چرخه‌های اتو و اتکینسون در شرایط مختلف است. پیشرانه‌ی بنزینی ۲.۴ لیتری در مدل ۲۰۱۹ لوتلندر پلاگین هیبرید ۱۳۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در مقایسه با مدل فعلی، ۱۴ اسب بخار به قدرت و ۱۵ نیوتن‌متر به گشتاور آن اضافه شده است. این پیشرانه در کنار موتور الکتریکی محور عقب با قدرت ۹۴ اسب بخار قرار می‌گیرد تا اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ قدرتمندتر از همیشه باشد.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید / Mitsubishi Outlander PHEV 2019

بر اساس گفته‌های مدیران ارشد میتسوبیشی، چرخه‌ی اتو برای شرایط رانندگی متوسط تا پرفشار مانند شیب سربالا یا شتاب‌گیری سریع و چرخه‌ی اتکینسون با کاهش زمان فشرده‌سازی و مصرف سوخت کمتر و برای موقعیت‌های کم‌فشار رانندگی همچون حرکت در بزرگراه طراحی شده است. در کنار پیشرانه‌ی قدرتمندتر، اوتلندر پلاگین هیبرید جدید ۱۰ درصد ظرفیت بیشتر باتری دارد و حالا پک باتری آن ۱۳.۸ کیلووات ساعت است. به‌لطف پک باتری بزرگ‌تر، این کراس‌اور خواستنی قادر است تا نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت در حالت تمام برقی حرکت کند که این عدد در مدل فعلی ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت است. تمام تغییرات زیر و درشت قوای فنی به‌ معنی شتاب‌گیری سریع‌تر اوتلندر پلاگین هیبرید است؛ به‌طوری‌که مدل ۲۰۱۹ با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۱۰.۵ ثانیه نیاز دارد که ۰.۵ ثانیه از مدل فعلی سریع‌تر است.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید / Mitsubishi Outlander PHEV 2019

شعاع حرکتی اوتلندر پلاگین هیبرید ۲۰۱۹ در حالت تمام برقی ۴۵ کیلومتر است و بر اساس آزمایش‌های جدید آلایندگی اروپا، این کراس‌اور ژاپنی با مصرف سوخت ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۴۶ گرم CO2 در هر کیلومتر آلایندگی دارد.علاوه بر پیشرانه، کمک‌فنرهای جلو و عقب، نسبت فرمان‌دهی و تنظیمات ECU سیستم هیدرولیک فرمان و سیستم کنترل کشش ارتقاء داده شده‌اند. در کنار دیسک‌های ترمز بزرگ‌تر دو حالت رانندگی جدید شامل برفی و اسپرت که پایداری بهتر، چسبندگی بیشتر و پاسخ‌دهی سریع‌تر گاز را فراهم می‌کنند، اضافه شده است. با اینکه به گفته‌ی ژاپنی‌ها تغییرات اوتلندر پلاگین هیبرید جدید یک «فیس‌لیفت فنی» است؛ اما مدل ۲۰۱۹ در ظاهر هم به‌روز شده است.

میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید / Mitsubishi Outlander PHEV 2019

چلوپنجره، سپرها، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های LED، اسپویلر سقفی و رینگ‌های ۱۸ اینچی همه تغییرات مشخصی داشته‌اند. در کابین نیز صندلی‌های جدید در جلو، پنل فرمان به‌روزشده، کلید تعویض حالت‌های راننگی جدید و بهبود مکان برخی کلید‌های کنترلی برای دسترسی بهتر جلب توجه می‌کنند. مدل ۲۰۱۹ میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید اواخر تابستان سال جاری در بازار اروپا عرضه می‌شود. قیمت پایه و تیپ‌های مختلف با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد؛ مدل ۲۰۱۸ این کراس‌اور خوش‌ساخت ژاپنی با قیمت پایه حدود ۳۵ هزار دلار در بازار آمریکا فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات