حسگر اثر انگشت گلکسی اس 10 ضربان قلب و جریان خون را اندازه‌گیری می‌کند

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد در پرچم‌دار بعدی خود از حسگر اولتراسونیک کوالکام در زیر نمایشگر استفاده کند. این حسگر کاربردی فراتر از تشخیص اثر انگشت دارد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد پس از مدت‌ها در طراحی پرچم‌دار بعدی خود تحولات بنیادی ایجاد کند. گلکسی اس 10 که بر اساس گزارش‌ها قرار است اولین گوشی مجهز به پردازنده‌ی ۷ نانومتری باشد، احتمالا از همان نمایشگر اینفنیتی به‌کاررفته در گلکسی اس ۸ بهره خواهد برد؛ اما این‌بار یک تفاوت عمده در کار خواهد بود.

بر اساس اخبار منتشرشده در رسانه‌های کره‌ای، نمایشگر اس ۱۰ این بار حسگر اثر انگشت را نه در پایین، بلکه در زیر خود خواهد داشت تا نمای جلوی گوشی کاملا از نمایشگر پوشیده شود و پشت آن خلوت‌تر باشد. تعداد گوشی‌هایی که تاکنون از حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش بهره می‌برند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و چنان‌چه سامسونگ بتواند تا نیمه‌ی اول سال آینده که معمولا زمان معرفی پرچمدار جدید این شرکت است، فناوری یادشده را با حل چالش‌های موجود به کار گیرد، برگ برنده‌ای در مقابل رقبا خواهد داشت.

گلکسی اس 10 / Galaxy S10

در حال حاضر شرکت کره‌ای برای همکاری با شرکت‌های تولیدکننده‌ی حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر سه گزینه پیش رو دارد که یکی از آن‌ها هنوز بالفعل است. سینپتیکس و گودیکس تراشه‌ی مذکور را تولید کرده‌اند و ویوو و هواوی تراشه‌های آن‌ها را در جدیدترین پرچم‌دارهای خود به کار برده‌اند؛ اما گزینه‌ی سوم که هنوز اقدام به تولید انبوه این نوع حسگر نکرده، کوالکام است که اتفاقا سامسونگ تصمیم به همکاری با همین شرکت دارد. ظاهرا عملکرد تراشه‌های دو شرکت دیگر از نظر سامسونگ به اندازه‌ی کافی دقیق و رضایت‌بخش نبوده است. به علاوه، حسگر اولتراسونیک کوالکام، بر خلاف حسگرهای خازنی و اپتیکال موجود، از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند. این حسگر قابلیت این را دارد که حتی زیر آب گوشی را آنلاک کند. ویژگی دیگر حسگر اولتراسونیک قابلیت تشخیص ضربان قلب و جریان خون است.

حسگر کوالکام که نمونه‌های اولیه‌ی آن اواخر سال گذشته تولید شد، برای قرار گرفتن زیر پنل ۱.۲ میلی‌متری OLED سامسونگ گلکسی اس ۱۰ شایستگی کامل دارد و در صورتی که غول کره‌ای دنیای فناوری از این تراشه در پرچم‌دار جدید خود بهره بگیرد، می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات